{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tunings regler i sverige?
  • #1   9. maj 2008 Jeg er slet ikke ekspert på området. Men såvidt jeg har forstået er det stort set umuligt og tune lovligt. Meget sværere end i DK. Medmindre det er en voldsom ombygning. Så kan man få den registeret som noget specielt. Kan sku ik lige huske hvad de kalder det. Det er noget med noget hjemmebygget. Altså bilen er så ombygget at du stort set har lavet den selv.

• #2   10. maj 2008 kan man finde noget på nettet et sted eller?

• #3   10. maj 2008 ahh, Kris. Det er jeg da pænt sikker på det ikke er. Mener de kalder det Ombyggds fordon eller sådan noget.
    Alm. tuning på en standard vogn er ihvertfald ikke lovligt. Mener enda at eftermontering af intercooler på en volvo 240 er ulovligt. Så de er pænt strikse.

• #4   10. maj 2008 Og det kan jo heller ikke være det modsatte af hvad jeg skrev. For så skulle al tuning være lovlig. Undtagen på special byggede biler? Giver jo ingen mening.

• #5   10. maj 2008 det er rimlig omvendt tyson ..

du må tune den så meget du vil - bare den ik overstiger CO2 udslippet og nogen andre ting, og så skal der selvøfægelig være bremser til den type tun osv. så de bremser "normalt"

det har jeg læst mig til/ hørt mig . kan ik hsuek hvor je glæste det..

• #6   10. maj 2008 lol FLOT STAVET! !- sorry smiley '

"Og det kan jo heller ikke være det modsatte af hvad jeg skrev. For så skulle al tuning være lovlig. Undtagen på special byggede biler? Giver jo ingen mening." ej kom lige ind i kampen.. han mente det med at man slet ik må tune en bil,... ik BOGSTAVLIGT at du ik må tune en specail bygget bil... DOH -

• #7   10. maj 2008 Prøv og læs det her.
    http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=6245
    Såvidt jeg læser har de også 20% reglen. Dertil kommer nogen emmisionsregler som skal overholdes. Ganske simpelt.
    Men hvis en bil der er registeret efter 92 skal godkendes med en anden motor(Hvilken som helst) Så skal der foreligge noget de kalder "avgascertifikat" En kompliceret test som skal udføres ved almindelig brug af bilen. Og ikke noget en privatperson umiddelbart kan få udført pga en voldsom høj pris. Svarer vel til Dansk teknologisk instituts målinger. Som koster MANGE penge.
    Men hvsi man læser lidt videre gælder disse regler åbenbart ikke hvis bilen godkendes som "amatörbyggt fordon" For at bilen kan godkendes som det. Kræver det at faktisk hele den bærende konstruktion er ombygget.

• #8   10. maj 2008 Så det lader til deres regler er noget lig de danske med hensyn til motorskift. Når det gælder tuning med tryk er det umiddelbart ikke lovligt. Kun i tilfælde af bilen synes som amatörbyggt fordon. Og så er der et krav på maks 15KW på 100kg.
    Hvis man monerere en anden motor er det kun lovligt af ombygge det der er nødvendigt for at den kan ligge i bilen.
    Men som sagt jeg er langt fra ekspert. Og slet ikke i svensk smiley Men det er nogenlunde sådan jeg forstår det.

• #9   10. maj 2008 hvad så med tyskland?

• #10   11. maj 2008 I tyskland skal alt være TÜV godkendt for at være lovligt..

Kommentér på:
tunings regler i sverige?

Annonce