den rigtige bov til seat leon cupra {{forumTopicSubject}}
hej alle her på bilgalleri.dk
jeg har en seat leon cupra 1p, hvor der kommer mere luft ud gennem luftfilteret end bov'en..
bilen har følgende opgraderinger:
chip fra jr auto
vf indsugning
supersprint forrør 3"
forge upgrade recirkulerende bov (1 stempel)
bilen blev målt til 335 hk med chip+indsug. og jeg ved egentlig ikke hvad den kører med i tryk..
sagen er, at som sagt, at den forge bov åbenbart ikke er optimal.
forge bov'en er monteret, dog uden slange fra udluft til indsug, den skulle bare lufte ud i det fri.
turboen staller sindsygt ved kørsel, og man kan tydeligt høre, hvis man åbner hjelmen og gir den gas, at der kommer mere luft ud gennem luftfilteret end filteret. der sidder den blødeste fjeder i bov'en af de 2 der fulgte med.
spørgsmålet er, er der nogen der har erfaring med hvilken bov der passer og stadig lufter ud i det fri? jeg vil gerne bibeholde piftelyden, dog ikke den lyd som kommer ud af dem med en kæmpe tragt (turbosmart).
tilslutnings størrelsen er 50mm...
håber der er nogle der kan hjælpe.
mvh
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 512
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
Ellers er det din wastegate der ikke kan følge med til det højere tryk du kører med nu. Når du er oppe omkring den effekt ligger du nok med 1,3-1,4 bar i ladetryk
Ellers har jeg dette kit på lager http://www.vagtuning.dk/Products/99-bsh-bulletproof-dv-kit.aspx
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
aug 2007
Følger: 63 Følgere: 75 Biler: 1 Svar: 919
sep 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 1.591
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
den rigtige bov til seat leon cupra