Til dem der vil give den et spark? Til dem der vil give den et spark?
Hvis man har en 1,8i motor fra 92 (Xantia), og man gerne ville have at den i det mindste skal kunne give sin far baghjul (180 hk) , og man har lidt på kistebunden hva kan i så forslå?
Jeg overvejer en banan, kompressor, intercooler, og sfølig en chip... men er ikke sikker på hvad det løber op i, med montering og indkøb ...
.. og hvor lang tid tar sådan noget at køre til?
og skal jeg have noget hårdt? såsom ny knast?
på forhånd tak...
(ved godt det er lidt at en forspørgelse) mvh Nappen..
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.073
Overvej at købe en bil som har flere kræfter fra start og et større/bedre tunningspotitientiale...
dec 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 7
En 2,0 sierra som min kammerat har tunet klarer det udemærket.
Stærkere motor -.. eller hvad?`
Men tark for rådet :o)
har os overvejet det.. f.eks. v6'eren .. eller noget... for selve bilen er suveræn at køre i...
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.309
Mvh. Anders
dec 2005
Ok. Men jeg har en kanon dygtig uddannet mekaniker, som laver min og min fars bil til en god pris... men jeg kan ikke finde ud af hvor meget han har styr på tun... og ved ikke om det er smart at få ham til det.. også mht forsikring, og garenti fra de forskellige tun firmaer...
jun 2003
Jeg er ved at være færdig med at lavet en turbomotor til min bil. Det hele er lavet privat, men alene delene er DYRE. Jeg havde regnet med omkring 15 klik. Det ligner mere og mere at jeg ender på omkring 30 KLIK.
Og det er altså for ca. 70 ekstra HK, sååå..!
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 185 Svar: 763
Casper: har du købt dele af guld eller hva...??? 30k for 70hk...??? lyder som om det er rimelige dyre dele du har købt.. men det skal der jo også være plads til..!!!
jun 2003
Jeg kan godt lide at lave det ordentligt, men GODE dele.
dec 2005
Har bar altid syntes at der er stil over at gamle biler hamrer nyere og dyere modeller....
.. hvor længe ville du/i f.eks. ikke gå og gruble, hvis en gammel saab fra 1902 åd dig råt
god dag...
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.693
Ham jeg købte bilen af brugte 50k på motoren - og nu har jeg så været nødt til at bruge 20k på resten
Desuden er det jo ikke lovligt og man kan risikere bøvl med forsikringen og syn hvis man ikke bruger MANGE penge på forureningstest (10K) og afgift (???K)
Så det er nok smartere at sælge den og købe en med en større motor... - eller købe en gl amerikaner hvor reglerne er lidt smartere :o)
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.340
dec 2005
Fiat.. du har ret.. men der skal jo også ligges lidt under hjelmen der.. men igen.. så ved jeg ikke om der er fordele ved karburator istedet for instprøjt, osv...
.. det er et ubehageligt dyrt land vi lever i :S
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.309
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.693
Desuden er de ret billige i dele hvis det er en alm smallblock...
og man kan jo få en ok us-bil til 40K
MEN man skal jo ha en anden bil, og ja det er temli dyrt i benzin - tilgengæld sparer man jo så en del på det andet...
Lidt latterligt at min mx5 koster 20x så meget i forsikring som camaroen...
jun 2003
Ihvertfald hvis vi snakker om trykladning...!
Ved almindelig NA tun, passer det måske bedre.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.568
Ok hvad koster det lige at mokke sin lader 0,2 bar op og score 20hk ??? 20.000.- dkkr ?
Den regel der med 1000 kroner pr hk er noget af det mest åndsvage jeg nogensinde har hørt. Så skal min gamle tudepissegrimme volvo være 170.000.- kroner værd ifølge det regnestykke!!! tsk tsk tsk..
ATT Tobias. Det er svært lige med sådan en Citroen fordi det normalt ikke lige er en bil folk tuner på. Men jeg ville starte med at hive nogle nemme hk hjem ved at bruge en 10-15.000 kroner på den. Hvis du bagefter har lyst til mere fra samme skuffe er det bare at give den hele turen.
10-15.000.- dkkr vil kunne give dig en 25-30hk mere. Komplet sportsudstødning inkl racerkat (kat´en på en citrus tager flere hk end på nogen anden bil ca 14hk!)
Et godt filterkit samt en chipning og slibning eller udskiftning af knaster og tandrem. Bagefter skal det hele justeres og dette burde kunne gøres for under 15.000.- alt efter hvor meget din egen "mekker" kan lave af det.
Hvis du begynder at hive flere hk ud af den ville jeg begynde at tænke på at få nogle andre bremser på samt en stærkere kobling.
dec 2005
Jeg tror jeg gør som ruben siger, hiver lidt ud at den til at starte med, og som sagt finde ud af hvor meget min mekka kan
jeg skal nok vende tilbage, når vi skal mødes, så i kan få røv af min gamle Xantia
Til dem der vil give den et spark?