587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Til dem der vil give den et spark? Til dem der vil give den et spark?

Hvis man har en 1,8i motor fra 92 (Xantia), og man gerne ville have at den i det mindste skal kunne give sin far baghjul (180 hk) , og man har lidt på kistebunden hva kan i så forslå?
Jeg overvejer en banan, kompressor, intercooler, og sfølig en chip... men er ikke sikker på hvad det løber op i, med montering og indkøb ...
.. og hvor lang tid tar sådan noget at køre til?
og skal jeg have noget hårdt? såsom ny knast?
på forhånd tak...
(ved godt det er lidt at en forspørgelse) mvh Nappen..

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dem der vil give den et spark?
  • #1   18. jan 2006 Umiddelbart er det ikke den perfekte tunningsbil..
    Overvej at købe en bil som har flere kræfter fra start og et større/bedre tunningspotitientiale...

• #2   18. jan 2006 Men hvad med dem der tuner gamle små biler... har de bar røven fuld af penge, eller er de selv dygtige mekanikere?
    En 2,0 sierra som min kammerat har tunet klarer det udemærket.
    Stærkere motor -.. eller hvad?`
    Men tark for rådet :o)
    har os overvejet det.. f.eks. v6'eren .. eller noget... for selve bilen er suveræn at køre i...

• #3   18. jan 2006 Et komplet tuningskit med kompressor og IC samt chip og justering af det hele løber hurtigt op, meget afhængigt af om du selv kan lave eller skal have en prof til det. Får du det lavet i byen er 30K en god start..derefter er det kun et spg. om hvor meget du vil have, så stiger prisen.

Mvh. Anders

• #4   18. jan 2006 Hey Anders... tak for svaret...
    Ok. Men jeg har en kanon dygtig uddannet mekaniker, som laver min og min fars bil til en god pris... men jeg kan ikke finde ud af hvor meget han har styr på tun... og ved ikke om det er smart at få ham til det.. også mht forsikring, og garenti fra de forskellige tun firmaer...

• #5   18. jan 2006 Som anders siger, så regn med det koster kassen..
    Jeg er ved at være færdig med at lavet en turbomotor til min bil. Det hele er lavet privat, men alene delene er DYRE. Jeg havde regnet med omkring 15 klik. Det ligner mere og mere at jeg ender på omkring 30 KLIK.
    Og det er altså for ca. 70 ekstra HK, sååå..!

• #6   18. jan 2006 Tobias: det akn nok ikke betale sig at jeg komentere for jeg siger bare det samme som casper og anders så.. smiley

Casper: har du købt dele af guld eller hva...??? 30k for 70hk...??? lyder som om det er rimelige dyre dele du har købt.. men det skal der jo også være plads til..!!! smiley

• #7   18. jan 2006 Jeg har bestemt ikke sparet, men sådan er vi jo så forskellige...
    Jeg kan godt lide at lave det ordentligt, men GODE dele.

• #8   18. jan 2006 Tak for hjælpen drenge ...
    Har bar altid syntes at der er stil over at gamle biler hamrer nyere og dyere modeller....
    .. hvor længe ville du/i f.eks. ikke gå og gruble, hvis en gammel saab fra 1902 åd dig råt smiley ?? ... Må være en oplevelse at være ham i Saaben smiley ... ejj... må nok være realistisk ...
    god dag...

• #9   18. jan 2006 Det er jo også ret ofte sådan at folk smider 20k i motoren, hvorefter de så finder ud af at de skal altså også smide 20k i gearkasse, kobling, aksler osv...

Ham jeg købte bilen af brugte 50k på motoren - og nu har jeg så været nødt til at bruge 20k på resten smiley - det hele skal jo hænge sammen...

Desuden er det jo ikke lovligt og man kan risikere bøvl med forsikringen og syn hvis man ikke bruger MANGE penge på forureningstest (10K) og afgift (???K)

Så det er nok smartere at sælge den og købe en med en større motor... - eller købe en gl amerikaner hvor reglerne er lidt smartere :o)

• #10   18. jan 2006 dem er tune gamle små biler ,gør det jo nok pga den lave vægt hehe smiley som mig hehe

• #11   18. jan 2006 Du har ret mj... har jeg også tænkt over... for som sagt... bremser, kobling, alt i lejer osv, bliver nok slidt lidt mere ved 200hk end ved 100 smiley ... og den er dyr nok i vægtafgift :S ... min onkel havde en amerikaner.. en gammel Buick.. den var os rimelig hurtig (245hk), men den er bar for dyr.. ALT er for dyrt (overvej 4 nye dæk til en Buick(dækne er 50 cm brede :p)), tænk bar på benz... men der er jo den fordel, hvis man kan få veteran forsikring...

Fiat.. du har ret.. men der skal jo også ligges lidt under hjelmen der.. men igen.. så ved jeg ikke om der er fordele ved karburator istedet for instprøjt, osv...
    .. det er et ubehageligt dyrt land vi lever i :S

• #12   18. jan 2006 Du kunne også købe en saab med lavtryksturbo, så får du jo muligheden for en standard vogn med godt med skub i? Der skal tilmed ikke det store for at gøre den kvikkere...

• #13   18. jan 2006 giver ca 2500,- for fuld kasko OG vægtafgift i året, og 255 dæk koster ikke mere end 600-700 kr :o)

Desuden er de ret billige i dele hvis det er en alm smallblock...

og man kan jo få en ok us-bil til 40K

MEN man skal jo ha en anden bil, og ja det er temli dyrt i benzin - tilgengæld sparer man jo så en del på det andet...

Lidt latterligt at min mx5 koster 20x så meget i forsikring som camaroen...

• #14   18. jan 2006 1000,- pr Hk er nu i overkanten normalt..
    Ihvertfald hvis vi snakker om trykladning...!
    Ved almindelig NA tun, passer det måske bedre.

• #15   18. jan 2006 1000kr = 1hk...

Ok hvad koster det lige at mokke sin lader 0,2 bar op og score 20hk ??? 20.000.- dkkr ?

Den regel der med 1000 kroner pr hk er noget af det mest åndsvage jeg nogensinde har hørt. Så skal min gamle tudepissegrimme volvo være 170.000.- kroner værd ifølge det regnestykke!!! tsk tsk tsk..

ATT Tobias. Det er svært lige med sådan en Citroen fordi det normalt ikke lige er en bil folk tuner på. Men jeg ville starte med at hive nogle nemme hk hjem ved at bruge en 10-15.000 kroner på den. Hvis du bagefter har lyst til mere fra samme skuffe er det bare at give den hele turen.

10-15.000.- dkkr vil kunne give dig en 25-30hk mere. Komplet sportsudstødning inkl racerkat (kat´en på en citrus tager flere hk end på nogen anden bil ca 14hk!)
    Et godt filterkit samt en chipning og slibning eller udskiftning af knaster og tandrem. Bagefter skal det hele justeres og dette burde kunne gøres for under 15.000.- alt efter hvor meget din egen "mekker" kan lave af det.

Hvis du begynder at hive flere hk ud af den ville jeg begynde at tænke på at få nogle andre bremser på samt en stærkere kobling.

• #16   18. jan 2006 Jeg takker alle for de gode råd og tips...
    Jeg tror jeg gør som ruben siger, hiver lidt ud at den til at starte med, og som sagt finde ud af hvor meget min mekka kan smiley
    jeg skal nok vende tilbage, når vi skal mødes, så i kan få røv af min gamle Xantia smiley ...

Kommentér på:
Til dem der vil give den et spark?

Annonce