{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Tilmeldt:
29. sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Lige sløv nok... 406´er... {{forumTopicSubject}}

Hej der ude.

Jeg har den her 406´er, som jeg gerne vil gøre lidt ved, ikke noget vildt og voldsomt med turbo el. kompressor osv.

Havde bare i tankerne at sætte en indsugning på fra 2.2´eren, hvis jeg kan, og hvis ikke, så bare fra 2.0.

Jeg har også læst at jeg kan sætte bananmanifold på fra 306 GTI..... ????

Er selvfølgelig obs på at der kan sættes udstødning, luftfilter osv på. Men vil prøve at undgå udstødning pt.

Det burde være muligt at hente "flere" heste ved "mindre" indgreb i motoren..

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig lidt her? El. evt. har andre idéer til hvad jeg kan gøre som er effektivt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige sløv nok... 406´er...
  • #1   17. sep 2011 hmm, kan regne ud at det er en 1,8 du har. Tror ikke du får noget vildt ud af at skifte lidt stumper ud, selv en 2,0 er efter min mening ret sløv desværre.

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   17. sep 2011 Ja og bruger alt for meget olie, men min idé var at ændre på udslagskurven, og på tændingen/indsprøjtningen, og hvis de ting bliver gjort, har jeg er formodning om at det ville give endnu mere hvis indsprøjtningen var fra en større model. evt.?

  • #3   17. sep 2011 Lidt læsestof taget fra hi-speed.dk

    Motoren kan have meget stort olieforbrug, men hvis motoren ellers er sund er den nem at lokke mere effekt ud af. 1.8'eren kommer ud af XU familien (205 GTI 1.6 og 1.9 samt 306 og 405 2.0 bl.a.) Hvis den monteres med indsugningsknast fra 306 GTI-6 samt udstødningsknast fra 306 XSI 16v og får bearbejdet topstykket nærmere effekten sig i samarbejde med et K&N injection kit sig 145 hk. Et sæt knastaksler alene giver knap 135 hestekræfter ved svinghjulet.


  • #4   17. sep 2011 Holder lige øje med tråden.. vil du ikke skrive her hvis du opnår et godt resultat? - har selv sådan en 1.8 med 90 heste, og damn... den er sløw at køre i.. men ud af landevejen er den jo dejlig lydløs og behagelig alligevel.. smiley

  • #5   17. sep 2011 Så skal du jo også have en anden styring osv, tror ikke detr kan svare sig i forhold til hva du vil få ud af det. Men der er en renault 1800 turbomotor tilsalg til 4k herinde, det er vel i bund og grund samme motor?

  • #6   17. sep 2011 det er sgu nok billigere at udskifte den med en model med større motor... smiley

  • #7   17. sep 2011 har en 1,8 ikke 115 hk?

  • #8   17. sep 2011 Jacob J - ved du om der findes nogle gode fif til en 8 ventilet.. eller kan man problemfrit skifte til en top med 2 knaster, og så forholde sig til det du lige har skrevet ? smiley

  • #9   17. sep 2011 1.8 16v har 112 hk og 1.8 8v 103 hk

  • #10   17. sep 2011 *Aabenhauus* Måske... men en 1.8 med 8 ventiler har kun 90.. smiley De fleste er 16 ventilede...

  • #11   17. sep 2011 kan man få en 8v i en 406?? smiley

  • #12   17. sep 2011 igen taget fra hi-speed.dk

    1.8 8v XU7JP

    Anvendes i 306 XT og 405 1.8 samt tidlige 406 1.8'ere. Standardudgaven yder 103 hk v. 6000 o/min. Tidlige eksemplarer var plaget af stempler, der "nikkede" når motoren var kold. Peugeot løste problemet per kulance hvorimod Citroën bare benægtede alt. Denne motor kan også udsættes for traditionel tuning. En anden knast, bearbejdet topstykke, justerbart takthjul samt et andet luftfilter resulterer i 135 hk. Motoren bliver dog rimelig brystsvag under 4000 o/min. og begrænses af en lavt sat omdrejningsbegrænser.


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #13   17. sep 2011 Skal lige forstå det ret Jacob J, hvis jeg tar indsug fra 2.2? knaster fra 306, kan det lade sig gøre? Så skal der ikke også andre stempler i? For vil helst undgå det helt store motorindgreb, for så ku den jo ligeså godt få hele armen.

    Carsten, du følger bare med, og ja dejlig familiebil, ville bare være rart at ku ta røven på folk smiley


  • #15   17. sep 2011 Så lærte jeg da lige noget nyt i dag også smiley

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #16   17. sep 2011 16v 117 hk (2003) Og så er nogle af hestene nok smuttet fra folden...

  • #17   17. sep 2011 Ja, helt sikkert morten.. men så skulle man nok have købt sig en med turbo eller V6'eren fra start af.. eller også er man jo nød til at gi den hele armen næsten med motorombygning.

  • #18   17. sep 2011 jeg skal ikke kunne sige om indsugningen fra en 2.2 vil gøre noget, tro faktisk slet ikke den passer 1.8 blokken...

    men indsugningknast fra en 306 gti-6 og udstødnings knast fra en 306 XSi 16v og så bearbejdet topstykket og et kn filter og du burde ramme omkring 140 hk


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #19   17. sep 2011 Ja, men nu ser vi hvad folk kan være behjælpelige med. For jeg er sikker på at man sagtens kan vride nogle flere heste ud af den... Skal bare lige finde ud af hvordan smiley

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #20   17. sep 2011 Okay. Jeg tror umiddelbart at den passer på, der er bare noget med placering af luftfilter osv. Men det burde jo ikk ha noget at sige, men hvis ikke den passer på ved jeg at den gør fra 2.0. Det burde jo give lidt mere at arbejde ud fra, ikke?

    Og hvor finder jeg knaster osv billigst?


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #21   17. sep 2011 Er der ikke nogle overskuelige sider på nettet med nogle af de dele jeg søger?

Kommentér på:
Lige sløv nok... 406´er...

Annonce