1.016 visninger
|
Oprettet:
Lige sløv nok... 406´er... {{forumTopicSubject}}
Hej der ude.
Jeg har den her 406´er, som jeg gerne vil gøre lidt ved, ikke noget vildt og voldsomt med turbo el. kompressor osv.
Havde bare i tankerne at sætte en indsugning på fra 2.2´eren, hvis jeg kan, og hvis ikke, så bare fra 2.0.
Jeg har også læst at jeg kan sætte bananmanifold på fra 306 GTI..... ????
Er selvfølgelig obs på at der kan sættes udstødning, luftfilter osv på. Men vil prøve at undgå udstødning pt.
Det burde være muligt at hente "flere" heste ved "mindre" indgreb i motoren..
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig lidt her? El. evt. har andre idéer til hvad jeg kan gøre som er effektivt.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 104
Motoren kan have meget stort olieforbrug, men hvis motoren ellers er sund er den nem at lokke mere effekt ud af. 1.8'eren kommer ud af XU familien (205 GTI 1.6 og 1.9 samt 306 og 405 2.0 bl.a.) Hvis den monteres med indsugningsknast fra 306 GTI-6 samt udstødningsknast fra 306 XSI 16v og får bearbejdet topstykket nærmere effekten sig i samarbejde med et K&N injection kit sig 145 hk. Et sæt knastaksler alene giver knap 135 hestekræfter ved svinghjulet.
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 104
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 104
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 104
1.8 8v XU7JP
Anvendes i 306 XT og 405 1.8 samt tidlige 406 1.8'ere. Standardudgaven yder 103 hk v. 6000 o/min. Tidlige eksemplarer var plaget af stempler, der "nikkede" når motoren var kold. Peugeot løste problemet per kulance hvorimod Citroën bare benægtede alt. Denne motor kan også udsættes for traditionel tuning. En anden knast, bearbejdet topstykke, justerbart takthjul samt et andet luftfilter resulterer i 135 hk. Motoren bliver dog rimelig brystsvag under 4000 o/min. og begrænses af en lavt sat omdrejningsbegrænser.
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Carsten, du følger bare med, og ja dejlig familiebil, ville bare være rart at ku ta røven på folk
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 58 Svar: 393
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 104
men indsugningknast fra en 306 gti-6 og udstødnings knast fra en 306 XSi 16v og så bearbejdet topstykket og et kn filter og du burde ramme omkring 140 hk
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Og hvor finder jeg knaster osv billigst?
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Lige sløv nok... 406´er...