Mercedes Benz 320E W124 [Tidl. bil] 1993

6.904 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Mercedes Benz 320E W124

Årgang:
1993
Motor:
M104. 3199 ccm 24 ventiler
Hestekræfter
220 HK og 310 NM. Det er kvikke data, der giver omkring 8 sekunder fra 0-100. Ganske tjept for en tung familiesedan. Topfart 230.

Benzin økomomi gennemsnit 10 liter/ 100 km. Er OK henset til størrelse og vægt.
Fælge
6,5 * 15 tommer "8 huls" alu fælge
Dæk
195/95 * 15 Continental.

Inkl. vinterhjul i samme design.
Undervogn
Standard om man vil. Fast og samtidig komfortabel. Multilink bagaksel fra W201 fra startfirserne har også fundet vej hertil. Den tunge vogn er bemærkelsesværdigt fast i det og der er bestemt ikke noget gyngetol over det her.

Min tidl. hverdagsbil var en BMW E39 523i. Her følger Mercedes med i kørekomfort og vejbeliggenhed.
Bilstereo
Becker Grand Prix 2000. CD veksler som ekstra tilbehør. Spiller overraskende godt i de originale højtalere.
Styling
Modellen er en af de sidste aftapninger af W124 og har plast skørter hen ad siderne. Jeg synes faktisk det klæder bilen.
Interiør
Beigefarvet læder i en rigtig god kvalitet. Selv efter 21 år er sæderne faste og ikke siddet flade. Kvaliteten gør sig også gældende her. Das beste oder nichts. Noget bedre end det der "MB tex" vi havde i 70 erne og 80 erne.
Ekstra tilbehør
Tja. Det er defineret af 1. ejeren. En professer fra Dortmund. Hos Mercedes er alt ekstra. Vi kan nævne: 3,2 liter 24v. 5 trins automatic, el ruder foran. El spejle, passager airbag. Klimaanlæg. Alufælge. Tonede ruder. Metallic lakering. Læderindtræk "pergament". Becker Grand Prix 2000 radio.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Da Mercedes byggede denne bil, var mottoet: Das beste oder nichts. Og det fornemmer man virkelig her 21 år efter bilen var ny. Den kører stadig som en "moderne" bil og har ingen mis- eller knirkelyde. Dørene lukker med schvuppende lyd, der får BMW til at lyde som en sardin dåse.

Efter 4 år med BMW E39 523i til hverdagsbrug, ville jeg have noget lidt større. Og noget af en lidt bedre kvalitet. Og så er der jo snart kun Mercedes tilbage. Vel og mærke, når man ikke går længere frem i årgang end det her.

Jeg ville have noget anderledes og noget, der ikke går i stykker. At jeg samtidig var heldig at finde den rigtig fine W124 i sjælden model og udgave 320E, var jo så bare en ekstra appelsin i turban. 320E er kun produceret fra 1993-1994. Herefter blev det til E320.

Jeg vil mene, at det her er den sidste "rigige" Mercedes, som vi kender dem. Kan køre i hundredetusinder af km uden bøvl og makværk. Og reservedelen er billige. Og alt kan fås.

Das beste oder nichts

Vil du se flere Mercedes Benz 320E W124 til salg? Andre Mercedes Benz eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Mercedes Benz 320E W124
Annonce