{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Car PC Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har en notebook 10,1" som jeg ikke bruger mere og gerne vil bygge den om til en CarPC, og der ved har jeg nogen spørgsmål og udfordringer til dette projekt.

Bilen er en Jeep Grand C. Limited med et rigtig god infintity gold forstærker og højtalere.

Problem 1:
Forstærkeren forstærker højtaler kablerne fra radio ikke på Line-out.
Løsning? gerne komme med nogen bud. Mit eget er et lydkort til USB 5.1 og så lodde jack stik ? muligt ?

Problem 2:
Er det nogen som ved hvor man kan købe en 10,1" touch panel til at lægge over skærmen ?

Hvis i mangler oplysninger skal jeg nok føre flere til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Car PC Spørgsmål
  • #1   19. jul 2012 har en rigtig car-pc du kan købe for 4000... nok billigere og mere anvendeligt forikke at snakke om ganske pænere.

  • #2   21. jul 2012 4K er over mit budget, da jeg ligge inde med en notebook 10.1" smiley og det var nu heller ikke for at købe ande PC jeg skrev her, det var nu for at spørge til de udfordringer jeg nu en gang har/havde.



  • #3   21. jul 2012 du få et kæmpe pro med at anvende din notebook som touch... er ikke sikker men tvivler lidt på at du kan få en transparent touch panel på den størrelse.
    dernæst kommer dit pro med placering. her tænker jeg på hvor vil du placere din com der gør at du kan anvende den frit mens du kører.
    så kommer udseendet. tvivler på at du vil kunne lave/bygge det så at det vil se rimeligt ud og ikke bare ligne en gang shit... sorry udtrykket.
    eftersom at der ikke er phonoudgange på en notebook bruger du lyden fra din højtalerudgang dvs et jack-til-phono skulle klare dit pro der forudsat at dit anlæg har en aux indgang.
    jeg er lidt i tvivl om du regner med at du kan bruge din com helt uden om anlæg... det kan du ikke og alligevel jo...
    du kan godt hvis at du kører lyden direkte på en forstærker men du kan ikke smide lyden fra din com direkte på højtalere uden en form for forstærkning eftersom at lyden er alt for svag.
    dernæst kommer dit pro med at indstille lyden. du har begrænset indstillingsmuligheder på com direkte til forstærker, og de der findes er ekremt svære at justere optimalt.
    min egen erfaring er set ud fra at jeg har brugt en rigtig car-pc er at sende lyden fra din com til en god EQ og derefter til forstærker.
    husk at den EQ skal ha en seperat sub udgang for optimal lyd hvis at du planlægger at bruge sub. dvs optimale er en indgang-3 udgange


  • #4   23. jul 2012 Jeg mangler stadig lidt svar om jeg også skal invistere i en forstærker.?

    Jeg har et USB 5.1 lydkort, sender det det samme signal til forstærker som min radio gør ? min radio er ikke kobler på forstærker med Line-in kabler, men der er direkte højtaler kablet som bliver forstærket.

    Er det så muligt at tage et 3,5" jack stik til 2 Phono stik og så klippe stikne og montere ledningerne på forstærkeren ??


  • #5   23. jul 2012 Altså, du siger at du HAR en forstærker der allerede driver højttalerne, right?
    Du kan vælge at koble dit lydkort til forstærkeren via minijack-phono, eller du kan gå den bedre vej, og benytte en USB DAC der allerede har RCA-udgange.
    Lydmæssigt får du det bedste resultat ved at sløjfe radioen, og køre direkte fra USB DAC til forstærker, og foretage delingen her.

    Man kan godt få et touch-panel som du kan lægge ovenpå din skærm, men det er kun selve touch-pad'en og dertil hørende controller, så du skal selv lave en ramme til det, hvis det bare skal være nogenlunde pænt.

    Hvis det skal se bare lidt integreret ud, er det klart bedst at bygge skærmen ind i midterkonsollen! Det giver en helt anden oplevelse, og funktionalitet...



  • #6   23. jul 2012 Skærmen er lige ved at være færdig indbygget i dashet.

    Mit lydkort er såden et her http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-Sound-Box-7.1 , ved ikke lige om det er som det du siger smiley men håber du kan svare mig smiley Min ide er også at skippe radioen.


  • #7   23. jul 2012 Kom vist også til at skrive det var et 5.1 men det er et 7.1.

  • #8   23. jul 2012 Du kan sagtens koble dit lydkort til forstærkeren, ligesom hvis det havde været en HU (radio). Det er bare minijack-phono, X det antal kanaler du har brug for.

    Dog vil jeg anbefale det man kalder en DAC (Digital-Analog-Converter), hvilket er en betegnelse for et lydkort der udelukkende har til opgave at gengive stereo-lyd korrekt, og som ikke har en masse ubrugeligt 3D, THX, Dolby, whatever indbygget.
    De fleste DACs har RCA ud, hvilket vil sige at du kobler den direkte til forstærkeren via alm phono-kabler...

    Hvilken skærm har du "bygget i dashet"? Vil mega gerne se nogle billeder...


  • #9   25. jul 2012 Jeg har bygget en Mimo 10.1" USB touch screen i. [IMG] http://i206.photobucket.com/albums/bb150/Manne_bucket/IMAG0109.jpg[/IMG]

    Ellers er direkte link http://i206.photobucket.com/albums/bb150/Manne_bucket/IMAG0109.jpg

    Jeg tror sku jeg må bøje mig i støvet vedr. lyd smiley mangler lige de sidste finesser, det er en Jeep Grand Chreokee Limited '96 5,2L V8.

    Dette har jeg i bilen.
    Opkobling til TLF/Internet
    Navi, men ingen GPS Dongle (anbefal gerne en)
    Musik på HDD / Spotify
    Film på HDD
    Jeg har en OBDII dongle, men ved ikke om bilen er så gammel at dette ikke virker.
    DTV
    Bak kamera behøver jeg ikke

    Er der andet jeg mangler need/nice to have ??



  • #10   25. jul 2012 Har lidt bøvl med Centrafuse, da skærmen ratio ikke passer til, er der noget man kan gøre til en 10.1" skærm ?

Kommentér på:
Car PC Spørgsmål

Annonce