{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.098 visninger | Oprettet:

Syn med større turbo og intercooler {{forumTopicSubject}}

Hvordan får jeg min bil igennem syn:

det er en golf 4 1.8t hvor motoren er lidt modificeret:

Med en Garrett GT28 turbo (nyrenoveret for 2000km siden)
High flow udstødning manifold (NY)
Miltech udstødning hele vejen
RMR Racing håndlavet indsugnings manifold
Stor IC.
Seperat benzin pumpe Bosch 044.
444ml Bosch dyser grønne
4 Bars benzintryk regulator anden railen Mont.
Stor N75 ventil
KN luftfilter og LLM.
Turbo tændrøre fra qualitech.
Andre tændspoler
Forstærket kobling og nyt svinghjul.
Der er monteret Audi s3 bremser hele vejen rundt. 6 trins gearkasse fra en 150hestes

kan nogen hjælpe mig med hvordan man får sådan en synet?
eller nogen som kender nogen som kan syne den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn med større turbo og intercooler
  • #2   12. nov 2016 Hvad hvis jeg ændrede til standard luftfilter og lagde dæksel tilbage på motoren?

    og hvordan med forurening? smiley


  • #3   12. nov 2016 Og husk det skal oplyses til din forsikring også. Gør du ikke det og du laver en skade. Og de opdager det så er det forsikringssvindel og de forlanger du selv skal betale skaden.

  • #4   12. nov 2016 Du kan ikke syne den sådan medmindre du sætter standard turbo osv tilbage igen.

    Medmindre du kender nogen der laver sort syn smiley


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #6   12. nov 2016 Du må gerne have et luftfilter på din bil det dumper den ikke på og forsikringen gælder ikke men det er kun hvis det er pga den er tunet = for højhastighed.. Er der en der banker ind i dig fordi de ikke ser vigepligten dækker den, og prøv at få den synet siger de at de skal have dokumentation på at den har flere heste så kør den et andet sted hen smiley ?

  • #7   12. nov 2016 Men underretter de ikke skat om det?

  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #8   12. nov 2016 I teorien kan de godt men 9/10 gange bliver den bare dumpet pga at der mangler dokumentation for hvor mange hestekræfter den har, og bremserne kan du måske slippe afsted med smiley

  • #9   12. nov 2016 Lasse K sikke noget sludder. En forsikring kan nægte hvis du oplyser falske info om bilen.

    Og larmer den mere med det luftfilter giver det omsyn
    7 Motor, støj, luftforurening mv. luftfilter støj unødig Omsyn 1,0


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #10   12. nov 2016 Så siger vi det smiley

  • #11   12. nov 2016 Bygger den standard, og køre til syn.
    Så går den lige igennem hvis resten er iorden smiley


  • #12   12. nov 2016 Tja måske du skulle lærer lidt mere om de ting først.
    http://www.minilex.dk/a/manglende-eller-urigtige-oplysninger-ved-forsikringsaftalen

    De giver ikke den samme forsikring til en person hvis bilen kun har 100 hk i stedet for 200 hk. Så ændre han det til 200 hk så er det svindel hvis han ikke oplyser det. OG så er de ikke forpligtet til at give ham erstatning.


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #13   12. nov 2016 Der er også stor forskel på hvad der står på nettet og hvad der er en realitet smiley Det har jo også været i fjernsynet nu når du er så meget inde på de regler ? Der var en der blev påkørt fra siden da han kørte ud fra sin vigepligt og forsikringen dækkede ham da det ikke var fart relateret fra hans side smiley Har ikke tænkt mig at diskutere det med dig..

  • #14   12. nov 2016 Øh nej læs din forsikringsbetingelser. Lasse hvad har det med at man lyver om HK at gøre? du forholder dig ikke til emnet Laver man bilen om så skal det oplyses ellers er det svindel.

    profilbillede
  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #15   12. nov 2016 Du får ret jeg får fred smiley lyt til den fornuftige og put dit standard luftfilter på du skulle jo nødig dumpe syn haha

  • #16   12. nov 2016 Sgu mærkeligt det står i fejloversigt for synshal smiley

    profilbillede
  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
    #17   12. nov 2016 Kom lidt ud.. Du er alt for meget herinde med alle dine oplysninger fra div sider på nettet smiley Ses

  • #18   12. nov 2016 Du skaffer en godkendelse på ombygningen (hvilket er tæt på umuligt, da der ikke foreligger TÜV-godkendelser og forurenings-data på din ombygning). Bagefter betaler du afgift af føromtalte ombygning (det koster spidsen af en jetjager), og nu kan du køre din 15 år gamle Golf 4 (som nu har kostet dig lige så meget som en Golf 7 GTI) hen til synshallen og få den synet, men alle de konstruktive ændringer indskrevet i din nye registreringsattest. Held og lykke!

  • #20   12. nov 2016 Lasse du er helt helt gal på du smiley

  • #22   13. nov 2016 what he said

  • #23   13. nov 2016 slap nu lige af..

    gør som der blir forslået: std, filter og dækslet på og afmonter stik til ventilen..
    - kør forbi din mekker og få den forurenings testet inden du kør til syn, få det justeret inden syn hvis den forurener.. så den skid da slået..


  • #24   14. nov 2016 Hvadså hvis den også har audi s 3 bremser?

    Opdatering:
    har snakket med JOtuning og han kan få godkendelser på den i tyskland, selvfølgelig koster det lidt, men slet ikke i nærheden af hvad det koster hvis jeg skulle betale ny afgift på den.

    så tip til jer der skal have den synet med mange heste og gerne vil have det skrevet i attest. giv JOtuning et ring smiley


  • #25   14. nov 2016 Det fritager dig stadig ikke for afgiften. tror du har misforstået noget kommer du over 20% skal du af med mere i afgift.

    Motorskift

    Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.

    http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435


  • #26   14. nov 2016 det er vist dig som har misforstået noget. Der skal self ikke betales afgift. Motoren er jo ikke udskiftet!

  • #28   14. nov 2016 Once, det er ikke svindel, MEN forsikringsselskabet forholder sig retten til kun at udbetale forholdvis erstatning i forhold til den betalte præmie. Så hvis hans præmie er det halve af hvad præmien ville være hvis de havde kendt til alle ombygningerne ja så får han kun dækket det halve af dem.

  • #30   14. nov 2016 Danger Dane det er svindel hvis du prøver at forsikre en bil med 200 hk ved at oplyse den kun har 60 hk så opgiver du falske oplysninger. Læs hvad de skriver hvis du ikke opgiver de rigtige info så kan de forlange du betaler alt selv.

    Og ja sorry motoren er jo ikke skiftet.

    Men men men det kan også komme afgift uden motor skift

    Motortuning

    Motortuning er tilladt så længe, det sker på den originale- eller en senere ilagt tilsvarende motor. I forhold til registreringsafgift gælder der ikke nogen procentgrænse for effektforøgelsen ved motortuning på den originale- eller senere ilagt tilsvarende motor. Vær dog opmærksom på, at der i medfør af anden lovgivning kan gælde en maksimal grænse for effektforøgelsen.

    Det er SKATs opfattelse, at det generelt for alle typer motortuning gælder, at når det har karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlige indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil det blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct. grænsen gælder.

    Det er SKATs opfattelse, at hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet. Se bl.a. afgørelsen SKM2013.612.BR.


  • #31   14. nov 2016 Reservedelspusheren

    Det er langtfra altid at tuning over 20% udløser ny afgift.
    VR6 med eftermonteret turbo udløser ikke ny afgift bla. Da der ikke findes en større model end VR6 på den modeltype.


  • #32   14. nov 2016 Claus M: men den skal stadig godkendes med turbo, og det koster penge.

  • #33   14. nov 2016 Selvfølgelig skal den godkendes. Men det udløser ikke ny afgift.

  • #35   14. nov 2016
    ***?***

    En ting er sikkert du bestemmer intet i dette indlæg. Så hvad med du passede dig selv.


  • #36   14. nov 2016 Once, det er de færreste forsikringer der vil kræve fuld betaling. De vil dog stort set ALTID påberåbe sig at de kun vil betale forholdsvis i forhold til den betalte præmie kontra den præmie man reeelt set ville skulle betale.

  • #38   14. nov 2016 Thi hi typisk man skal kalde folk for noget når man ikke kan andet hva smiley Ændre stadig ikke på du ikke bestemmer en dyt herinde selvom du tror du gør det.

  • #41   14. nov 2016 He he vil da ikke have ret. Jeg kan da ikke gøre for det folk skriver ikke passer. Folk kan da gøre hvad de vil. Men hvis op spørger om ting der skal laves så det bliver lovligt for ham. Så er det med forsikringen sgu da også en del af del. Ikke sikkert han ved det. Så stop dig selv.

    Og hvad er det du selv siger hold dig til emnet. Men alligevel kommer du selv med ting der intet har med emnet at gøre. Hovsa så mon ikke du selv er en idiot????


  • #44   14. nov 2016 Har aldrig sagt det stod noget med forsikring smiley Siger hvis manden vil have at alt skal være lovligt så høre det også med at man fortæller sin forsikring at bilen har fået lavet konstruktive ændringer på bilen smiley

  • #46   14. nov 2016 Ja har da læst den og hvorfor synet noget hvis ikke man vil havde det lovligt doh. Så er det da dumt at bruge tid på syn hvis man ikke vil havde det er lovligt. Når nej nok svært for dig at fatte damn.

  • #47   14. nov 2016 Once's kommentar var da bare en serviceoplysning ikke andet.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #48   15. nov 2016 Hvordan du får den synet afhænger af én og kun én ting:

    - vil du have bilen godkendt til syn, så du ikke får bøde og bliver jagtet for at køre i en bil hvor synsdato er overskredet?

    - eller vil du have bilen godkendt til syn, således at de ulovligt udførte konstruktive ændringer bliver godkendt - og du fremover lovligt kan køre i bilen?

    Er det første gældende, kan du gøre to ting: fjern ALLE de ulovlige konstruktive ændringer, så bilen er som typegodkendt og dermed lovlig. Så burde syn være ret enkelt.
    Eller fjern de mest åbenlyse ulovligheder og håb, at synsmanden ikke opdager resten.
    Dette er IKKE det samme, som at ændringerne er godkendt! Får du en godkendelse uden registrering af ændringerne, betyder det blot at de ikke er opdaget...

    (muligheden for at finde en "synsmand", som mod bestikkelse vil medvirke til dit bedrageri vil jeg slet ikke kommentere på!)

    Når bilen så er synet kan du genmontere alt gejlet. Bilen er dog fortsat ulovligt konstruktivt ændret.
    Hvilket betyder, at du til enhver tid risikerer alt fra bøde over indkaldelse til syn eller en gåtur hjem efter at pladerne er klippet - til langt alvorligere sager som fuldt erstatningsansvar og deraf følgende livslang økonomisk ruin. Plus naturligvis risikoen for en periode uden kørekort...

    Jeg gætter på, at du er pænt ligeglad med at forurene og larme for meget - og at du har svært ved at overskue konsekvenserne af et erstatningskrav i millionklassen. Om du kan leve med at have dræbt et barn, fordi du har hjemmeflikkede ulovlige bremser, må ligeledes være op til din samvittighed...

    Vil du derimod gøre det lovligt, så er vejen en hel del længere.
    Du skal nemlig overfor synsmanden kunne dokumentere, at bilen fortsat overholder samtlige krav til sikkehed og fourening af enhver slags.
    Der er så vidt jeg ved ikke nogen danske virksomheder, som kan hjælpe dig her. En sådan ombygning og dokumentation er nemlig så omfattende og så vanvittigt dyr, at der ikke er noget marked for det. Det kan helt enkelt aldrig betale sig.
    Men hvis du absolut VIL have en voldtunet gammel kasse lovliggjort, så KAN det lade sig gøre. I Tyskland udfører TÜV - mod betaling - miljø- og sikkerhedstest af biler og udsteder certifikater på lovligheden. Men det er DYRT! Regn med seks cifre...
    Når du så har disse certifikater, kan du - takket være EU-regler - få bilen toldsynet i Danmark og ændringerne registreret
    - hvorefter du afleverer bilens plader!
    Bilen eksisterer nemlig ikke mere - den har skiftet identitet. Så du skal lige en tur omkring SKAT og få din nye bils værdi fastsat, så du kan betale afgiften af den.

    Et godt bud er, at din Golf i lovlig stand ikke bliver ret meget dyrere end en ny GTI. Den er til gengæld ikke så lidt ringere - og ikke så lidt mindre værd.
    DERFOR er der ikke så mange, som kaster sig ud i det. Så hellere en bedre bil...


Kommentér på:
Syn med større turbo og intercooler

Annonce