Syn med større turbo og intercooler {{forumTopicSubject}}
Hvordan får jeg min bil igennem syn:
det er en golf 4 1.8t hvor motoren er lidt modificeret:
Med en Garrett GT28 turbo (nyrenoveret for 2000km siden)
High flow udstødning manifold (NY)
Miltech udstødning hele vejen
RMR Racing håndlavet indsugnings manifold
Stor IC.
Seperat benzin pumpe Bosch 044.
444ml Bosch dyser grønne
4 Bars benzintryk regulator anden railen Mont.
Stor N75 ventil
KN luftfilter og LLM.
Turbo tændrøre fra qualitech.
Andre tændspoler
Forstærket kobling og nyt svinghjul.
Der er monteret Audi s3 bremser hele vejen rundt. 6 trins gearkasse fra en 150hestes
kan nogen hjælpe mig med hvordan man får sådan en synet?
eller nogen som kender nogen som kan syne den?
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 67
og hvordan med forurening?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
Medmindre du kender nogen der laver sort syn
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 67
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Og larmer den mere med det luftfilter giver det omsyn
7 Motor, støj, luftforurening mv. luftfilter støj unødig Omsyn 1,0
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 58 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 605
Så går den lige igennem hvis resten er iorden
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
http://www.minilex.dk/a/manglende-eller-urigtige-oplysninger-ved-forsikringsaftalen
De giver ikke den samme forsikring til en person hvis bilen kun har 100 hk i stedet for 200 hk. Så ændre han det til 200 hk så er det svindel hvis han ikke oplyser det. OG så er de ikke forpligtet til at give ham erstatning.
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 53
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 266
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2008
Følger: 64 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 39 Svar: 713
gør som der blir forslået: std, filter og dækslet på og afmonter stik til ventilen..
- kør forbi din mekker og få den forurenings testet inden du kør til syn, få det justeret inden syn hvis den forurener.. så den skid da slået..
maj 2014
Følger: 4 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 35 Svar: 67
Opdatering:
har snakket med JOtuning og han kan få godkendelser på den i tyskland, selvfølgelig koster det lidt, men slet ikke i nærheden af hvad det koster hvis jeg skulle betale ny afgift på den.
så tip til jer der skal have den synet med mange heste og gerne vil have det skrevet i attest. giv JOtuning et ring
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Motorskift
Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.
Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.
En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947435
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Og ja sorry motoren er jo ikke skiftet.
Men men men det kan også komme afgift uden motor skift
Motortuning
Motortuning er tilladt så længe, det sker på den originale- eller en senere ilagt tilsvarende motor. I forhold til registreringsafgift gælder der ikke nogen procentgrænse for effektforøgelsen ved motortuning på den originale- eller senere ilagt tilsvarende motor. Vær dog opmærksom på, at der i medfør af anden lovgivning kan gælde en maksimal grænse for effektforøgelsen.
Det er SKATs opfattelse, at det generelt for alle typer motortuning gælder, at når det har karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlige indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil det blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct. grænsen gælder.
Det er SKATs opfattelse, at hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet. Se bl.a. afgørelsen SKM2013.612.BR.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
Det er langtfra altid at tuning over 20% udløser ny afgift.
VR6 med eftermonteret turbo udløser ikke ny afgift bla. Da der ikke findes en større model end VR6 på den modeltype.
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 223 Svar: 2.960
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
***?***
En ting er sikkert du bestemmer intet i dette indlæg. Så hvad med du passede dig selv.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Og hvad er det du selv siger hold dig til emnet. Men alligevel kommer du selv med ting der intet har med emnet at gøre. Hovsa så mon ikke du selv er en idiot????
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.915
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
- vil du have bilen godkendt til syn, så du ikke får bøde og bliver jagtet for at køre i en bil hvor synsdato er overskredet?
- eller vil du have bilen godkendt til syn, således at de ulovligt udførte konstruktive ændringer bliver godkendt - og du fremover lovligt kan køre i bilen?
Er det første gældende, kan du gøre to ting: fjern ALLE de ulovlige konstruktive ændringer, så bilen er som typegodkendt og dermed lovlig. Så burde syn være ret enkelt.
Eller fjern de mest åbenlyse ulovligheder og håb, at synsmanden ikke opdager resten.
Dette er IKKE det samme, som at ændringerne er godkendt! Får du en godkendelse uden registrering af ændringerne, betyder det blot at de ikke er opdaget...
(muligheden for at finde en "synsmand", som mod bestikkelse vil medvirke til dit bedrageri vil jeg slet ikke kommentere på!)
Når bilen så er synet kan du genmontere alt gejlet. Bilen er dog fortsat ulovligt konstruktivt ændret.
Hvilket betyder, at du til enhver tid risikerer alt fra bøde over indkaldelse til syn eller en gåtur hjem efter at pladerne er klippet - til langt alvorligere sager som fuldt erstatningsansvar og deraf følgende livslang økonomisk ruin. Plus naturligvis risikoen for en periode uden kørekort...
Jeg gætter på, at du er pænt ligeglad med at forurene og larme for meget - og at du har svært ved at overskue konsekvenserne af et erstatningskrav i millionklassen. Om du kan leve med at have dræbt et barn, fordi du har hjemmeflikkede ulovlige bremser, må ligeledes være op til din samvittighed...
Vil du derimod gøre det lovligt, så er vejen en hel del længere.
Du skal nemlig overfor synsmanden kunne dokumentere, at bilen fortsat overholder samtlige krav til sikkehed og fourening af enhver slags.
Der er så vidt jeg ved ikke nogen danske virksomheder, som kan hjælpe dig her. En sådan ombygning og dokumentation er nemlig så omfattende og så vanvittigt dyr, at der ikke er noget marked for det. Det kan helt enkelt aldrig betale sig.
Men hvis du absolut VIL have en voldtunet gammel kasse lovliggjort, så KAN det lade sig gøre. I Tyskland udfører TÜV - mod betaling - miljø- og sikkerhedstest af biler og udsteder certifikater på lovligheden. Men det er DYRT! Regn med seks cifre...
Når du så har disse certifikater, kan du - takket være EU-regler - få bilen toldsynet i Danmark og ændringerne registreret
- hvorefter du afleverer bilens plader!
Bilen eksisterer nemlig ikke mere - den har skiftet identitet. Så du skal lige en tur omkring SKAT og få din nye bils værdi fastsat, så du kan betale afgiften af den.
Et godt bud er, at din Golf i lovlig stand ikke bliver ret meget dyrere end en ny GTI. Den er til gengæld ikke så lidt ringere - og ikke så lidt mindre værd.
DERFOR er der ikke så mange, som kaster sig ud i det. Så hellere en bedre bil...
Syn med større turbo og intercooler