{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Golf 4 stort olie forbrug ved ventillerne. {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har denne golf 4 1.6 akl som jeg har skiftet mine ventiler og ventilstamepakninger i topstykket. Jeg skiftede dem pga. En brændt ventil og fandt ud af at det var mine ventilstamepakninger der var dårlige så derfor brændt den en ventil selvfølgelig pga, et for stort olie forbrug.
Efter skiftet af ventiler og pakninger begynde den og bruge rigtigt meget olie 1L på 50-80km. Derefter skiftede jeg pakningerne igen fordi jeg tænkte jeg havde slået dem for hårdt på også prøvede jeg lige igen, men uden hæld.
Bilen har samme olieforbrug efter nye pakninger og kan se det er der olien kommer fra når jeg tager indsugningen af (ligger meget olie oven på ventillerne)

Mit spørgsmål er bare om olien kan komme andre steder fra da jeg her sidste gang fik en der har sat pakninger på i mange år også på sådan en som min.
Og han har ikke set problemet før udover det bare er dem igen men det kan ikke passe.

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 stort olie forbrug ved ventillerne.
  • #2   25. feb 2019 SJ

    Hvordan pokker skulle det kunne gøre at olien kommer ovenpå ventilerne...

    TS
    Har du tjekket om der skulle være revner i topstykket på indersiden.
    Hvad men dine ventil føringer og ikke mindst dine ventiler, er der slør i dem...


  • #4   26. feb 2019 hvis stempelringe ikke holder tæt nok, så fiser en del af kompression ned i bunden af motor.
    som så øger trykket inden i motor,
    som så sender mere tryk ud gennem krumtapsudluftning, og ind i din indsugning.

    og i den luft kan der være olie tåge med, som kan sætte sig på ventiler og som koks div steder i indsugning, cylinder osv


  • #5   26. feb 2019 Er jeg klar over, men fordi han har skiftet parablyer og en ventil, så begynder den jo ikke lige pludselig at smide olien den vej, for han skrev jo at det begyndte derefter, så det lyder da lidt vildt at en ventil kan gøre det. ??

  • #6   27. feb 2019 Jeg vil prøve at se på hvad i har skrevet.
    Men hvor sidder krumtapsudluftnings slangen henne på sådan en motor som min?


Kommentér på:
Golf 4 stort olie forbrug ved ventillerne.

Annonce