{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Jeg kan tåle at tabe, men... {{forumTopicSubject}}

Der er noget jeg undrer mig lidt over!

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=48622

Jeg vil gerne ha lidt flere udfordringer til min drømmewugn, så send endelig - også til de andre biler i vognparken - omend jeg SLET ikke fatter nedenstående:

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=65128&LinkMode=MyCurrent&formsort=

Efter hvilke kriterier stemmer i egentlig når i stemmer?

Jeg mener - her har vi en af bilhistoriens mest fremsynede og avancerede konstruktioner, den anden bil i historien med et ABS-lignende system (Jensen Interceptor FF var først i 1968) den første i historien med fartafhængig servo, den første i historien med undervogn der afpasser sig efter fart og køreforhold (det hyler DaimlerChrysler jo at de har opfundet, lige som de mener de har "opfundet" niveaureguleringen og drejelige forlygter??!??)

I 1970 var Citroën SM verdens hurtigste forhjulstrækker, af skattetekniske årsager var effekt og topfart angivet noget lavere end fakta - men de "officielle" 230 km/t rakte snildt til en førsteplads, der først blev overgået i 1989, da Lancia præsenterede Thema 8.32. Samtidige tests af IE-modellen (1972 og frem) klokkede den på et stykke over 240 km/t, og modsat alle Porscher, Mercedes'er og Aston martiner lå SM klippestabilt, selv ved absolut max-fart.

I 1972 var Porsche 911 stadig lidt undermotoriseret og svagbrystet i forhold til, men til gengæld livsfarlig når det regnede eller hvis vejen ikke gik ligeud.

Kort og godt, en række forskellige opfindelser, der dengang gjaldt som revolutionerende pionérarbejde, og som i dag er en selvfølge i ligegyldige, kedelige biler som f. eks. Ford Fiesta - den har alle jo alligevel glemt 14 dage efter den er udløbet af produktion...

Andet interessant trivia: Der er i alt produceret over 15 mio. VW Golf mod i alt 12.900 SMere. Det eneste VW-koncernen har bidraget med til bilhistorien (i hvert fald med denne model) er at ødelægge betenelsen "GT" - således tror enhver bumset, hip-hop-begejstret ungersvend, at GT er betegnelsen for en konebil med sorte fenderlister, et rødt emblem med kursivskrift for og bag og lidt bredere dæk end standardmodellen...

Jeg synes det er interessant, at ihovedsagligt stemmer efter hvor mange penge der er lagt henne hos BilDillen, T. Hansen, osv. fremfor hvor meget den pågældende konstruktion har bidraget til udviklingen af den moderne gennemsnitsbil, som vi kender den i dag...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg kan tåle at tabe, men...
  • #1   16. feb 2006 jeg har bare lige skimmet det du lige har skrevet, men forventer du at alle ved det? Og jeg tror nu lige så meget det er en smags sag.. man har vel lov til at have en anden mening, og give den til kende ved sådanne afstemninger? ellers er der da ikke meget ide i at have dem kørende?

  • #2   16. feb 2006 Jammen det er da kun en skolelærer der kan skrive så meget hehe. Når jeg stemmer ser jeg både på billeder og tekst og ja bilens historie. Da en gammel bil tit er fider en en helt ny.

  • #3   16. feb 2006 stemmer også normalt efter pæneste... men hvis motoren er meget speciel trækker det jo klart også op! smiley hader dog folk der lissom ved den bimmer der har udfordret mig, bruger vennelinks til at skaffe stemmer

  • #4   16. feb 2006 @Robert: Aaaaarh, så meget går jeg heller ikke op i det. Men i skulle liiiige ha en bette øjenåbner smiley

    @BDog: Næh, men man kan jo i det mindste kæmpe lidt mod historieløsheden og ignorancen - og slå et slag for, at der rent faktisk findet andet i verden en 20" krom-alufælge med spinners, blå neon og alt muligt andet tingeltangel

    @Michael: Næææh, men det ved i nu! Det er da meget sjovere at ha en gammel, betydningsfuld bil, end noget røvhamrende kedeligt metervare!

    Ta nu din egen - jeg ville til enhver tid stemme på din i en dyst mod en eller anden tåbelig brianbil, fordi en G1 på godt og ondt er et stykke bilhistorie - den grundlagde jo "Golf-klassen"


  • #5   16. feb 2006 Jeg er slet ikke uenig med dig i det smiley

    Jeg kunne aldrig finde på at købe en Golf 2, men 1éren faldt jeg for pga. historie og et andet udseende.. men jeg mener bare at da dette jo er et forholdsvis stort galleri er der meget delte meninger og det er desværre derfor der er forskel på hvordan afstemningerne ender.. hvis man udfordre den samme bil 2 gange er det ikke engang sikkerrt at der kommer samme udfald jo.


  • #6   16. feb 2006 Jeg havde en udfording mod en camaro. Og den vandt selvfølgelig. Men tror da ikke den vandt fordi det er en gammel stykke bil historie. Den vandt fordi den er sindsyg lækker at se på..

    http://bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=63709&LinkMode=MyFinished&formsort=


  • #7   16. feb 2006 ville nu også stemme Ford......

    Personligt synes jeg ikke den gamle Citron er pæn, ligemeget hvor meget historie der er i den......... men det er jo smag og behag, nogle er sikkert helt vilde med den;-)


  • #8   16. feb 2006 Syntes ikke helt din overskrift matcher det som du skriver.
    Det ser ud til at du er en dårlig "taber i det spil..... Og sidder at bitcher over at folk ikke læser din bilprofil igennem før der stemmes.
    Folk stemmer vel ud fra hvad de syntes der er pænest og sidder ikke at terper hele smørren igennem, (jeg gør ikke).
    Hvis det ikke tilfredsstiller dig, må du gå på en side for mere specialle biler hvor man læser hele smørren.
    :o)


  • #9   16. feb 2006 jeg stemme også på den jeg syn er pæneste ..


    men det er nogen der skrive bod over msn og her ud i forum stem på min bil sår stem jeg aldit mod sadt


  • #10   16. feb 2006 Hvis du har så svært ved at modtag resultatet af en udfordring skulle du nok lade værd.

    Personligt stemmer jeg efter hvilken der ser bedst ud (typisk kun via. de første 3 billeder) og det kan jo unægtlig ikke undgåes at jeg ikke vil stemme på bilmærker som jeg direkte afskyer (der er Citroën et fint udgangspunkt)

    Det der nok kan inponere mig mest ikke hvor flot bilen fremstår men hvad man har fået ud af den - nogle menesker her inde har jo taget skrot og stylet til ukendlighed og fået et virklig flot resultat ud af som jeg har stor respekt for - en bil der derimod er købt sådan til flere milioner og ikke rigtigt er pillet ved kan skam også være virklig lækker men har bare ikke helt samme respekt for ejeren som dem der bygger selv..

    just my 2 cents.


  • #11   16. feb 2006 Stemmer på den bil jeg helst selv ville have...

  • #12   16. feb 2006 Samme som Bagger


  • #13   16. feb 2006 Tjaah - det var også denne kulturbolchevisme og åndelige armod der gjorde at jeg slettede min profil for et stykke tid siden - men tudeprinseri?

    Folk der er af modsat observans kan jo bare kommentere det eller redegøre for, hvordan/hvorfor DE stemmer som de gør - således er Michael L den eneste der indtil videre har formået at fårstå trådens indhold, præmie til dig!

    @Kim: Der er jo ingen der tvinger dig til at læse det, vel?

    @Morten: Der er jeg rygende uenig. Folk der køber nogle gamle smadrekasser og så går ned i T. Hansen og køber for 10.000 kroner glasfiberlort, blå neon og turbofløjter samt et par Lexus-baglygter - nææh, det siger mig ikke ret meget.

    Derimod er det cool at kæmpe for at redde et stykke bilkultur. Tag f. eks. min navnebror Mads K med den totalt seje Rover 3500...

    Desuden kræver det noget mere at skrue en Maserati-V6 sammen igen og koble den på et meget avanceret hydrauliksystem, osv. osv. end det gør at ødelægge en Opel Vectra med T. Hansen skrammel


  • #14   16. feb 2006 LOL og du sagde du kunne tåle at tabe......

    Hvorfor opretter du et emne hvis du alligevel ikke kan tåle at høre folks mening??


  • #15   16. feb 2006 Mads H: bla bla bla thansen bla bla bla thansen...face it...du er for blød i hatten til den verden vi lever i:-D

  • #16   16. feb 2006 Ville også stemme på ford´en. Synes nu bedst om en moderne racer i stedet for et "gammel racer lig".

    Men det er jo smag og behag og den er heldigvis forskellig fra person til person.


  • #17   16. feb 2006 Mads, hold op med og tude...
    Enhver ved at din bil er i en klasse for sig selv og var sammen med DS 25år foran de nærmeste konkurrenter dengang.
    Men du må indse at her inde på Bilgalleri er gennemsnits alderen i starten af tyverne og det er den generation der er opvokset med Need for Speed og HipHop/Techno
    Så forvent ikke at de forstår hvad du mener omkring sjæl og finmekanik med sådan en Masarati model.
    Personligt er jeg fasineret af motoren, har set den i RetroGarage, men nye biler tiltaler mig mere, bedre køreegenskaber, mere holdbar, bedre motorer og lign..


  • #18   16. feb 2006 .

  • #19   16. feb 2006 Personligt stemmer jeg altid på den bil jeg helst selv ville eje, og hvis alle gør det sammen, så er der vel åbenbart bare flere der hellere vil have en ny lille kedelig bybil end en klassiker....!
    Jeg tror dog mest det er manglede viden og manglende tidsforbrug på at læse folks profiler, der gør udslaget i dette tilfælde..


  • #20   16. feb 2006 ...

    Jeg ved jo at jeg taber til T. Hansen bilerne alligevel, (gennemsnitsalder og erkendelseshorisont herinde gør udfaldet HVER gang) så kan jeg da lige så godt sætte lidt gang i den så jeg har det sjovt mens det sker!












    Ikke?


  • #21   16. feb 2006 Mads H: Du er da lidt af en helgen hva..
    hvem fanden snakkede om t-hansen - ja jeg ved godt der findes fætter brians golf 2 med forcromet gearknop men var sku ikke de biler jeg snakker om.

    At du er til ældre biler er fint men mig men prøv da forfanden at åbne dine øjne lidt istedet for at udnævne dig selv til smagsdommer og en arrogant fortolkning at alle der er imod dig ikke forstår noget som helst.

    Min dybeste medfølse og håber du bliver rask.


  • #22   16. feb 2006 Du er meget fordomsfuld hva...men pyt...

    Tror jeg tager min thansen bil og kører ud og scorer en pige med kæmpe PATTER


  • #23   16. feb 2006 stemmer self på den bil jeg selv ville køre i og vise mig offentligt i så forden for min stemme

  • #24   16. feb 2006 Jeg kan da sige at jeg ikke synes så godt om gamle biler.

    Men vi har jo forskellige holdninger...


  • #25   16. feb 2006 *smøret.grin*

    Ja, jeg er en bedrevidende smagsdommer af allerværste skuffe - men hvad fanden så længe vi har det sjovt mens vi skændes... smiley

    T.Hansen-biler er godt nok for nogle, og hatten af for det... Bare ikke for mig. Men se, vi fik da en godt skænderi ud af det.

    Prisen for dagens konge-kommentar går klart til Dennis, der sætter hele debatten i et meget rammende perspektiv. Held og lykke med scoringen, det er også nu hvor folkeskoleeleverne har vinterferie at du vil få mest held med det...

    Har jeg i øvrigt nævnt, at jeg skal være far igen?? Tænk, hvor hardcore evil en svigerfar jeg bliver hvis det blir en pige, wuaaarharharhar! Så får en eventuel T.Hansen-type (undskyld) sgu sin sag for!!


  • #26   16. feb 2006 Haha....griner...

    Konge skrevet Mads


  • #27   16. feb 2006 Stemmer på den bil jeg helst ville køre i.

  • #28   17. feb 2006 Omega:

    Mads vogn ER en Citroën Maserati, men ikke den første med drejeforlygter - det var Citroën DS i 67.


Kommentér på:
Jeg kan tåle at tabe, men...

Annonce