{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeg stillet?
  • #1   1. okt 2013 Reklamationsretten ja, men garantien må du læse i din slutseddel, og det er 2 meget forskellige ting!

• #2   1. okt 2013 Det betaler de ikke.

• #3   1. okt 2013 du har kørt ½ år i bilen uden at der har været noget - du kommer nok selv til at betale den regning smiley
    Du har 24 måneders reklamationsret - dvs at du kan reklamere alt det du vil, men det er jo lige om forhandleren vil sige noget positivt til det - du kan spørge pænt, så kan det være at han vil tage lidt af regningen, men det er ikke noget du har krav på.

• #4   1. okt 2013 Men hvad er den reklamationsret så for? jeg forstår det ikke helt, nogle der kan uddybe?!

• #5   1. okt 2013 Okay, men så forstår jeg bare ikke helt hvad man skal bruge det til?

• #6   1. okt 2013 Det jo ikke fordi du får en service aftale i et halvt år altså? Skader / defekter der er opstået efter salget er da ren logik de ikke skal betale, du skal kunne bevise det var der i større eller mindre grad inden købet

• #7   1. okt 2013 Du kan godt få den dækket, kræver bare du kan bevise at den var begyndende defekt da du købte den... Hvilket er umuligt.

Men tag kontakt til forhandleren, hvis det er et halvt år præsist eller under skal forhandleren påvise at defekten ikke var tilstede ved salg, er det 1 dag over et halvt år skal du

• #8   1. okt 2013 Det kommer an på, om det er efter et halvt år og ikke én dag mere, eller om det er mere end et halvt år?

• #9   1. okt 2013 Som who cares siger, så er det forhandleren der skal bevise defekten var til stede, inden for det første halve år, og det bliver svært for ham. Men det hænger også sammen med bilens alder og antal km. Har bilen kørt 250.000km eller mere, kan han faktisk godt vinde den i retten.

• #10   1. okt 2013 Du har kørt i bilen ½ år - og du må jo have været godt tilfreds med den da du købte den = gearkassen virkede da du købte den.
    Forhandleren kan jo ikke påvise hvordan din kørsel måske har smadret gearkassen, ergo skal han ikke betale den.

• #11   1. okt 2013 Forhandleren skal betale det første halve år, med mindre han kan bevise, at det er "din skyld". Er der gået <i>mere</i> end et halvt år, så bliver det svært at få forhandleren til at betale.

• #12   1. okt 2013 Tak for svarene smiley

Kommentér på:
Hvordan er jeg stillet?

Annonce