{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.270 visninger | Oprettet:

Michael K
Michael K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvordan er jeg stillet - KM Justering {{forumTopicSubject}}

Hej,

Fruen købte i 2011 en bil af en privat, hvor bilens speedo stod på 125.xxx km hvilket også brev skrevet på slutsedlen. Der var tilhørende service bog hvor i det passede meget godt overens. Situationen er så at hun for et stykke tid siden, vælger og skifte bilen ud, hvor på hun finder en brugt bil hos en forhandler. Vi køre der op og hun bliver hurtig enig om det er den rigtige bil, forhandleren vælger ikke at se nærmere på kærestens bil og hun skriver under. På slutsedlen skriver hun under på at der ingen service bog er, ej heller KM garanti. 4 Dage efter bliver der byttet bil og alt er godt. Ca. 1 uge efter ringer forhandleren og siger at der har været pillet ved speedometeret på hendes gamle bil og han kræver at vi enten køber den tilbage eller betaler en ekstra sum penge. Vi har prøvet og få fat i den gamle ejer, men nummeret er ikke længere i brug. Vi har naturligvis ikke vidst at der har været snydt med den.

Hvordan står vi stillet i denne situation ? Vi har handlet i "god tro" samt jeg ville mene at forhandleren har haft mange chancer både før og efter underskrift af slutsedlen til at tjekke op på sådan noget..

Håber i kan belyse det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeg stillet - KM Justering
  • #1   11. apr 2015 Vil da mene at I har handlet i god tro, samt at nægte at betale til forhandleren, så må den jo gå sin gang. Tror ikke at han gider at sætte en masse i gang på grund af nogle få tusind kroner, retsag er tit dyrere i salær og advokater

• #3   11. apr 2015 Amen til det smiley

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2015

#4   11. apr 2015 Jeg tænker at det er en del af hans profession at tjekke sådan ?
    Vi har det utroligt dårligt med over for forhandleren, da vi som sagt ikke kendte til det, men mener bare at når han selv har skrevet i slutsedlen at der ikke er km garanti samt har haft mulighed for at tjekke, at det så er ham selv der ikke har lavet forarbejdet godt nok ?

• #5   11. apr 2015 Slå registreringsnummeret op og se om km passer, i forhold til syn.

• #6   11. apr 2015 Når i har skrevet uden km garanti, har forhandleren ingen sag.. Men slå den da stadig loge op og få ro i sindet, hvis det Helle passer sammen, i forhold til syn.

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2015

#7   11. apr 2015 Han har også været inde og tjekke syn rapporterne siger han og derfra han har det.
    Dog er sidste syns rapport korrekt. Det er noget rigtig møj og vi ville aldrig have handlet hvis vi vidste det, men mener bare at vi rent juridisk har afskrevet os alt ansvar via slutsedlen ?

• #8   11. apr 2015 Det er så her man ringer til FDM smiley

• #9   11. apr 2015 Hvad er tidligere reg. Nummer på bilen?

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2015

#11   11. apr 2015 Jeg forstår da også forhandleren, men at han lige frem kontakter os og kræver det, gør det dog kun nemmere at være ligeglad.

• #12   11. apr 2015 Bare glem ham ,han taber den sag uanset hvad , 1 i har skrevet under på ingen km garanti så allerede der har han accepteret det og for det 2. er han den profesionele og skal selv sørge for at tjekke op på netop sådan noget inden i handler

og selvom i ikke havde skrevet under på ingen km garanti havde han stadig tabt da i har handlet i god tro og han er den profesionele og hans pligt at tjekke op på det

Så bare slap helt af og tag den med ro og vær ligeglad med hvad han kræver

• #14   11. apr 2015 Once
    Den du linker til er privat
    Så den dur ikke til erhverv som det skal være i det her tilfælde

• #15   11. apr 2015 V.A.G den lille felt hvor der står Privat i Betyder kun at det er i privat afdelingen der bliver skrevet. Og har intet at gøre med om det kun er gældende for privat handel.

Henrik 23-09-2013 14:18:48 Hej Bente

Har lige et spørgsmål med hensyn til krav på erstatning.

november 2011 købte jeg en bil som havde kørt 182.000 km på km tælleren.
    mit problem idag er at jeg pendler fra nordsjælland til odense hver dag og ønskede mig at få en ny bil.
    kørte til en bilforhandler og købte en hel nu skoda citigo, min gamle bil gik med i handlen, og havde på det tidspunkt efter tælleren i bilen kørt 215.000 km , dagen efter bliver jeg ringet op at forhandleren som fortæller mig at der er pillet ved kilometer tælleren da han kan oplyse at i 2010 da den blev synet havde den kørt 291.000 km, jeg blev dybt sjokeret da jeg ingen andelse har haft om det.., vil jeg evt kunne gå tilbage til tidliger ejer og forlange penge tilbage for jeg har købt bilen alt for dyr i forhold til hvad den var værd. og står osse med lommesmerten idag da jeg prøver at sælgen den
    håber der er lidt sammen hæng i det jeg har skrevet og glæder mig til at høre dit evt. svar på dette.

med venlig Hilsen

Henrik Nygaard
    Besvar indlæg
    Bente Advokat hos Advodan
    26-09-2013 12:39:58 Hej Henrik,

Ja, du har mulighed for at rette et krav mod din sælger af bilen. Du vil ikke kunne "ophæve" handlen, dvs. kræve at handlen går tilbage, da du har kørt mange km. i den. Du har derimod mulighed for at kræve forskellen på bilens værdi med og uden "manglen" på tidspunktet for handlen. Dvs. forskellen på hvad du gav for bilen og hvad den reelt var værd med de flere antal km.

Du er velkommen til at kontakte mig til en drøftelse af mulighederne. Jeg kan kontaktes på tlf. 7611 4179 eller beri@advodan.dk
    Besvar indlæg

• #16   11. apr 2015 Forhandleren kan forlange du betaler ham en mer pris eller du tager bilen tilbage. Så sikke noget fis, at sige de ikke har krav på noget som helst.

• #18   11. apr 2015 JS Ved km fusk der skal sælger give kompensation til køber uanset hvad. Så skal sælger kontakte ham han har købt bilen af og forlange kompensation. Sådan er loven. OG det er uanset om du vidste det eller ej. Ejeren skal betale køberen ved salg.

• #20   11. apr 2015 Once
    På deres side er det enten for priavte eller erhverh også derfor du har denne rubrik da der gælder forskelligt lov for om det er privat eller erhverh

og det du har sat ind til eks. her svarer de også udelukkende på at de kan hente erstatning/godtgørelse af den tidligere private som de har købt bilen af

Men istedet for du prøver at google alt hvad folk spørg om herinde så tag og skriv til fdm og få et svar der holder der

• #21   11. apr 2015 V.A.G hvorfor påstår du at forhandler ingen ret har? gu har de ret til at ophæve en kontrakt som du ikke overholder. Hvis du giver en bil i bytte, så er der aftalt et beløb ud fra km tal. Og hvis det ikke passer. Så er de i deres ret til at ophæve den kontrakt. Og så skal du tage bilen retur og betale beløbet til forhandleren.

Det står jo også tydeligt i teksten at forhandleren ikke ville have bilen, så hun den dag i dag stadig hænger på den bil. Så jo de har samme ret.

Så hvad med du kom med noget der viser de ikke har ret til at forlange kompensation ved km fusk?

• #23   11. apr 2015 Kim P Der bliver skrevet at bilen har kørt 125.000 km. ergo det passer ikke. Så har forhandleren sin ret til at ophæve købet igen. Bilen bliver jo byttet med en anden udfra den har kørt 125.000 km og ikke f.eks 300.000 km.

• #26   11. apr 2015 Once
    Magter ikke at tage endnu en diskution med dig , ligesom mange andre herinde for uanset hvad der blir sagt og skrevet er det aldrig rigtigt ifølge dig

Måske du skulle starte egen virksomhed som advokat da du altid har ret og jo kan Google dig til alt

Men skriv nu til FDM engang
    Da kunden har handlet i god tro og ikke er den profesionelle i den her sag skal forhandleren selv se bilen an prøve ovs og undersøge den inkl km
    Plus de også har skrevet under på ingen km garanti

Men håber ud herfra

• #27   11. apr 2015 V.A.G hvorfor skriver du så ikke til FDM? men har sendt dem en mail nu.

Kim P du kan ikke fralægge dig ansvar ved km fusk så det hjælper intet at man skriver der ikke gives km garanti. Det er jo netop det der er problemet. Selvom en privat person ikke ved at der er pillet ved km tal, så er det ham der hænger på den. Han skal så betale ny ejer tilbage. Og så skal han så gå til tidligere ejer og forlange erstatning.

• #30   11. apr 2015 oh sorry de 125.000 er sgu da,da de selv købte bilen sorry smiley

• #32   11. apr 2015 Men nu venter jeg bare på svar og se hvad FDM siger til. Hvis man bytteren bil der er lavet km fusk på.

• #33   12. apr 2015 I kan jo foreslå forhandleren at hvis han fortryder handlen - at han så også tager sin bil retur og betaler omkostningerne ved omregistreringerne mv.. For mig lyder det mest som et forhandlertrick til at undgå at I i fremtiden kommer og reklamerer over jeres nyindkøbte bil, da han nu ligesom har en klemme på jer.

• #34   14. apr 2015 Michael K
    er der måske blevet skiftet motor på den bil og at det er grunden til at der er blevet pillet ved det?
    uanset om det er blevet gjort pga motorskift eller bare generel fusk, så står i jo stadig godt juridisk da det ikke er noget man sådan ligger mærke til ved første øjekast.

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2015

#35   15. apr 2015 KM stand er skrevet på slutsedlen men der står også at er IKKE er km garanti samt service bog. Han truer mig med at sende os videre til hans advokat..

Er der nogen der har prøvet sådan noget her før ?

• Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    apr 2015

#37   15. apr 2015 Også min tanke, men vi må vel bare se hvad advokaten melder tilbage med smiley

Kommentér på:
Hvordan er jeg stillet - KM Justering

Annonce