{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Hvordan er jeg stillet? Køb ved forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg står i en lidt kedelig situation.

Søndag d. 30/11-14 købte jeg en brugt bil (fra 2010) hos en forhandler.
Vi aftaler bilen bliver nysynet, ny serviceret og klargjort, så den er klar til afhentning torsdag d. 4/12-14.
Jeg overfører udbetalingen da jeg kommer hjem søndag aften.

Torsdag eftermiddag ringer sælgeren til mig og fortæller de ikke har modtaget registreringsattesten endnu, og derfor ikke kunne syne bilen.
Vi aftaler jeg skal hente bilen om søndag d. 7/12-14 i stedet.
I fredags ringer sælgeren så og siger airbag lampen lyser på bilen, så de kunne ikke syne den, før den var ordnet - sælgeren siger han ville ringe til mig i dag med status.

Min tålmodighed slipper op, og jeg giver forhandleren et kald i dag. Det viser sig så at sælgeren er taget på ferie, men hans kollega ville lige følge op på sagen.
Han ringer igen en halv time senere og fortæller bilen var på liften, og mekanikeren kigger på den mens vi snakkede i telefon. De håbede det var en kontakt til selestrammeren den var gal med.
Vi aftalte de ville ringe tilbage i dag eller senest i morgen med status.

Nu har de ikke ringet tilbage i dag, og jeg frygter lidt de ringer i morgen og siger den ikke er lavet endnu.

Jeg har solgt min gamle bil, og står nu uden bil og ved ikke hvornår jeg får den nye.

Hvad kan jeg tillade mig at sige hvis de ringer i morgen og siger de ikke har lavet bilen? Kan jeg sige handlen skal gå tilbage?

Jeg vil RIGTIG gerne have bilen, men jeg kan ikke vente meget længere må jeg indrømme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeg stillet? Køb ved forhandler
  • #1   8. dec 2014 Ville da være ærgeligt at skulle handlen gå tilbage da du rigtigt gerne vil ha den

ville ringe i morgen og sige pænt at du ikke kan vente mere og du har en kontrakt der siger din bil er leveret den dato og den er underskrevet , og så foreslå at de kan give dig en låne bil de par dage det tager at lave bilen

• #2   8. dec 2014 Du har solgt og afleveret din bil , fordi du havde tillid til at forhandleren kunne leve op til jeres aftale. Hvis du fortæller forhandler dette, burde han kunne finde en lånebil til dig.

• #3   8. dec 2014 Det var mere om jeg kan tillade mig at spørge efter en lånebil, men det kan jeg godt kan jeg høre.
    Jeg ønsker ikke handlen skal gå retur, jeg vil bare gerne få dem til at forstå det sådan haster ret meget.

• #4   8. dec 2014 Er sikker på de nok skal finde en låne bil ellers "truer" du bare pænt med at så blir du nød til at ophæve købet da de ikke har kunne levere bilen til tiden og udskudt den et par gange og du så må købe en anden steds henne

nu skriver du en bil fra 2010 så er sikkert ikke en helt billig bil så tror helt sikkert at de går med til at låne dig en bil i de par dage

• #7   9. dec 2014 Super! Jeg giver dem et kald senere og hører status på bilen, og hvis den ikke er klar, siger jeg de må stille en lånebil til rådighed, indtil min bil er klar.

Tak for hjælpen. smiley

Kommentér på:
Hvordan er jeg stillet? Køb ved forhandler

Annonce