{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Problem med bilforhandler {{forumTopicSubject}}

Det startede med at jeg i december måned købte en Vw passat 2.0 tdi fra 2007 med 6 måneders 100% garanti. Men efter at have kørt i den i noget tid begyndte der at komme sådan en træls lyd, det lød som om at det kom fra en af forhjulene, så jeg kørte hen til min mekaniker ven for at få konstateret hvad der var galt (da jeg har over halvtimes kørte til forhandleren) for at vurdere om det var noget jeg skulle have lavet på garantien? han mente så at det var en forhjuleleje det var galt med så jeg ringede op og sagde at den var begyndt at sige en træls lyd og at jeg havde fået afvide at det måske var en forhjulsleje? fint nok jeg skulle bare komme op med det, han spurgte om jeg var helt sikker på at det var en forhjulsleje og dertil svarede jeg at det var det min mekaniker havde sagt. et par dage efter ringede jeg op og spurgte om den var færdig? og fik afvide at nu havde de skiftet hjullejen men de kunne altså ikke høre noget der var galt med den? så sagde jeg at jeg gerne lige ville have at han skulle køre en lille tur i den da jeg ikke ville køre så langt forgæves, og kort tid efter ringede han tilbage og sagde at nu var det blevet bedre, der var ikke den lyd som der var før. (dvs. der indrømmede han lige at der var noget galt) jeg kørte op for at ville hente den, men de havde lukket da jeg kom derop så jeg tog bare bilen og kørte hjem over. men kunne staks konstatere at der stadig var noget galt. det var dog som om at lyden var blevet dæmpet lidt. men tænkte at når deres mekaniker havde haft fingre i den og sælgeren havde kørt en tur og sagt go for det hele var der jo nok ikke noget galt? så var det nok bare en afbalancerings klods der var faldet af et af hjulene. men så igår hvor jeg havde bilen på lift ude ved en kammerat for at kigge den under bunden prøvede vi at bytte om på forhjul og baghjul for at se om det var hjulene det var galt med. men det ændrede intet, da vi fik bilen ned fra liften prøvede vi at køre en tur og kunne konstatere at der heletiden der der trælse skure lyd som bliver kraftig forværet når man tager et hurtigt vognbane skift fra højre siden til venstre siden men ikke omvendt. altså kun når der bliver lagt pres på højre forhjul, mine kammerater mente at det enten var en hjulleje eller en trækaksel. Jeg ringede så derop idag for at høre hvordan og hvorledes vi skulle gøre? men han fløj nærmest op i en spids med det samme og at det havde skiftet det hjulleje og det gad de ihvertfald ikke rode mere med og hvis det var en trækaksel så kom jeg selv til at betale for den hjulleje som de havde skiftet for det var noget jeg selv havde konstateret også havde de bare skiftet den, jeg spurgte om de ikke selv havde en mekaniker til at dobbelt tjekke da jeg jo ikke er mekaniker, men blot havde hørt fra en mekaniker at det kunne måske være den? men han blev ved med at påstå at hvis de skulle rode mere med den bil så kom jeg selv til at betale den hjulleje.

Hvordan skal man lige forholde sig i sådan en situation her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med bilforhandler
Kommentér på:
Problem med bilforhandler

Annonce