{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  købe hus på tvangsauktion!?
  • #1   2. okt 2013 Kan vi ikke bare høre spørgsmålet her? smiley

• #2   2. okt 2013 Hvad er meningen med et åbent forum hvis alle ikke bliver klogere af emnet?

• #3   2. okt 2013 jo da :))

hæftelser det kræves indfriet= 307.000kr

er det noget jeg skal betale udover mit bud på huset samt auktionsomkostninger?:)

• #4   2. okt 2013 der*

• #5   2. okt 2013 Det, du maksimalt kommer til at betale på en tvangsauktion, er dit bud tillagt det såkaldte størstebeløb. Dette beløb ligger typisk omkring 50-100.000 kr.

• #6   2. okt 2013 størstebeløbet er på 48.000kr og mit bud vil være ca.300.000kr. dvs jeg så skal betale omkring 350.000kr for huset hvis jeg har forstået rigtigt??

plus at der er restance på nogle skatter og det løber op i 7800kr som jeg også skal betale hvis jeg har forstået det på den rigtige måde?

• #7   2. okt 2013 men hvad med det beløb der kræves indfriet?? det er vel ikke mig der skal overtage det beløb?:)

• #8   2. okt 2013 Det betyder bare, at du ikke kan overtage den gæld, der kræves indfriet. Du kommer ikke til at betale mere end bud + størstebeløb + retsafgift.

Hvis du vil være 100 % sikker, så bare ring til advokaten eller til retten. Alternativt så mød op på auktionen og spørg, inden de går i gang. Det kan man sagtens smiley

• #9   2. okt 2013 super mange tak skal du have smiley

• #10   2. okt 2013 Kender ikke reglerne i dag, men før i tiden var der ingen garanti eller noget på et hus købt på tvang eller som dødsbo. Bare lige et huskeråd smiley

• #11   2. okt 2013 Sådan er det også i dag. Men det skulle så også gerne være en smule billigere.

• Tobias S
    Tobias S Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 110
    #12   2. okt 2013 Og så lige en sidste husker. Når du er nede i den prisklasse kan det ikke lade sig gøre at få et realkreditlån.

• #13   2. okt 2013 Lad være med at starte med at byde kr. 300.000,-. start f.eks med kr. 50.000,- (bare husk det reelt er kr. 97000,-) og se om der er andre, der byder ind - som regel ikke, hvis det er 1. auktion. På 2. auktion går budene måske højere, men du kan bare følge med op til hvad du synes huset er værd/kan fremskaffe indenfor kort tid, idet du nærmest skal stå med kontanterne fremme for at kunne købe på tvangsauktion (se nærmere regler herom)- begrænser ofte antallet af købere og er en af de væsentligste grunde til at ejendomme på tvangsauktion handles langt under markedsprisen + at man skal møde personligt op/sende advokat - godt for dig, men skidt for sælger og kreditorer.
    Når du først har købt og betalt huset + fået lavet skøde er det nemmere at låne hos et realkreditinstitut til evt. istandsætning.

Kommentér på:
købe hus på tvangsauktion!?

Annonce