{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Samme fejlkode igen igen igen {{forumTopicSubject}}

Spørgsmålet til en million.
Jeg havde før skrevet jeg havde et problem med min seat ibiza 1.4 75hk år 2001.
Sagen var den at motorlampen meldte fejlen kredsløbs fejl sensor 1 række 1. Samt bilen satte ud ved lave omdrejninger. Jeg skiftede så tændings modulet, tændrør, og hætter dertil. Samme fejl forekom. Jeg skiftede så mit flexrør. Samme fejl igen. Dernæst fik jeg af vide min kat var tilstoppet, så jeg begav mig ud i at pille indmaden ud af katten. Stadig ingen ændring. Dog meldte den en ny fejl efter jeg havde roddet med katten, den meldte fejl på map sensor, urealistisk signal. Så pillede jeg stikket af til sensoren og der stoppede bilen så med at sætte ud. Selvfølgelig meldte den en hel masse andre fejl da stikket ikke var på til sensoren. Jeg fik sat ny map sensor på og bilen slettede fejlen og kørte helt perfekt uden fejlkoder i Ca 24 timer, så kom lampen igen, dog denne gang med samme fejlmeldinger som da jeg kørte uden stikket sat i map sensoren.

Jeg får en mindre hjerneblødning af den bil, nogen der ved hvad fanden der sker??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samme fejlkode igen igen igen
  • #1   18. jan 2018 Smed en ordenlig tester på

• #2   18. jan 2018 Har haft en ordentlig tester på og den siger det samme

• #3   18. jan 2018 Har du tjekket stik og ledninger?
    Noget helt andet drop de der Google translate danske oversatte testere, tit og ofte er de meget misvisende of tæt på ubrugelige.

• #4   18. jan 2018 Har tjekket alle ledninger igennem i hele motoren. Og ja jeg mener afisolering af det samlede tykke stik og simpelthen tjekke alle ledninger. Det jeg godt klar over, men jeg kan ikke kører ud til min mekanikker hver anden dag for at se hvad den nu melder. På min tester melder den samme fejl som på hans. Jeg står bare på bar bund for jeg aner virkelig ingen ting mere

• #5   18. jan 2018 du har en dårlig stel forbindelse et sted enten til karosse eller motorblok eller også er din PCM gået fløjten havde samme problem med samme.koder på en.vw der var det en dårlig stel

• #6   18. jan 2018 Har du målt om stik og ledninger er ok. Og som andre skriver tjek stelforbindelser

• #7   18. jan 2018 Hvor sidder diverse stelforbindelser??

• #8   18. jan 2018 Og pcm, er det en sensor som kan findes et eller andet skummet sted i motorrummet? Har aldrig hørt om pcm før nemlig

• #9   18. jan 2018 Bilen melder fejl sensor 1 række 1 dette er den forreste lamba sonde. Du har så skiftet alt muligt andet og ødelagt din katalysator. Det havde nok været bedre og billigere at få en rigtig mekaniker til at lave den.

• #10   18. jan 2018 Jamen den sonde har jeg skiftet 4 gange. Det skal siges at katten var tilstoppet så mekanikkeren gav bud på at fjerne indmaden eller købe ny. Da jeg arbejde til hårdt tjente lærlinge penge, blev det mulighed nr 1, altså at fjerne indmaden da jeg nu alligevel er smed

• #11   18. jan 2018 Så er det nok en ledning eller for billig sonde. En rigtig mekaniker ville kunne ha set parameter på den om den regulerede ordentligt. Måle om Varme element i den er ok. Hvis din bil også har en sensor 2. Vil du få fejl på katalysator effektivt da der ingen indmad er.

• #12   18. jan 2018 Hvad fik dig til at skifte den 4 gange? Noget må da have fortalt dig at den nok ikke fejlede noget. Få nu MÅLT de ledninger igennem, tjek stelforbindelsen til ECU og motor. Jeg behøver vel ikke sige at du på nuværende tidspunkt har brugt flere penge på selv at forsøge. En tester er ikke en facitliste men et stykke værktøj.

• #13   18. jan 2018 3 brugte som jeg prøvede først og en ny. Derfor 4 gange.
    Ja, men hvor er de stelforbindelser fra motoren, du må vel vide om det er en form for fed ledning ud af motoren og ned på karrosseriet eller lignende. Jeg skal have en makker til at måle ud fra ecu'en til ledninger imorgen. Derfor kunne jeg kigge efter stelforbindelser Idag, men aner ikke hvor de skulle sidde henne af

• #14   18. jan 2018 Ningo, der sidder 2 sonder men katalysator er der intet opstået af

• #16   18. jan 2018 Skriv egentilg en tilbagemældning hvis du finder ud af det.
    Mange glemmer det nemlig.

• #17   19. jan 2018 Kør nu på værksted, det bliver den billigste løsning....

• #18   21. jan 2018 Skal nok vende tilbage hvis der kommer bund i det.
    Uanset hvad kørte den på samme måde både før og efter kattens indmad blev pillet ud, en makanikker fortalte mig at man kunne sætte værdierne ned på sonde 2 så de ikke meldte samme værdier, hvis man ikke ville skifte katten.
    Men hvis du kan fortælle mig hvordan jeg måler ud på den skide sonde, fordi når det kommer til strøm så slukker den øverste etage

• #19   21. jan 2018 Det skal lige siges at det hænder i perioder. Her igår da jeg tændte bilen og kørte, så gik den perfekt og motorlampen var væk, men dagen efter, samme problem igen. Det jeg ikke forstår er, at hvis jeg køre ved lave omdrejninger som en hver normal mand ville gøre i byen når han kører, så er det der den hakker. Men trykker jeg klampen i bund så rykker den bare afsted uden at tøve

Kommentér på:
Samme fejlkode igen igen igen

Annonce