{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
255 visninger | Oprettet:

Fejlkode P2563 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har Citroen Jumper 2.0 Bluehdi 160 Hk fra november 2019

Gennem længere tid har jeg haft problemer med at den går i nødprogram ved motorvejskørsel og den giver fejlkode P2563 samt tændt motorlampe.
Det er ikke hver gang jeg kører motorvej den går i nødprogram.

Jeg har altid kørt på diesel fra Circle K og gør det stadig.
I juli måned gav de rabat på deres miles+ således det kostede det samme som almindelig diesel.
Derfor tankede jeg miles+ i juli måned og det var her den begyndte på at gå i nødprogram ved både tilkørsel til motorvej og f.eks. ved overhaling.

Efter jeg gik tilbage til den almindelige diesel er der længere mellem den går i nødprogram.
I går valgte den så at gå i nødprogram igen da jeg lå med 130 km/t på motorvejen hvilket jo giver en noget øv situation da farten daler til ca 90 km/t og ingen trækkraft.
Hvis man slukker bilen og tænder den igen efter et par sekunder så kommer den et step ud af nødprogram og kan trække 90% igen og efter 4 - 5 genstarter så er fejlen helt væk igen og bilen kører normalt igen samt motorlampen slukker igen.

Den har været på autoriseret værksted flere gange grundet denne fejl men hver gang har de ikke kunne afhjælpe fejlen da de ikke har kunne få fejlen frem - der er serviceaftale på bilen så de skifter ikke bare noget på mistanken men KUN hvis de kan se en defekt på en del.

Så mit spørgsmål er om der er nogen der kunne have en ide om hvor man skal starte med at lede eller om der er en del som man er ""sikker"" på der er problemet og derved skiftes så problemet bliver løst.

Mvh
Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlkode P2563
  • #1   3. okt Billede af fejludlæser fra Biltema 1/3

    profilbillede
  • #2   3. okt Billede af fejludlæser fra Biltema 2/3

    profilbillede
  • #3   3. okt Billede af fejludlæser fra Biltema 3/3

    profilbillede
  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 17
    #4   3. okt P2563 henføres til signal udenfor tolerance på et positionspotentiometer på turboladeren.

    Sensorfejl. Ledningsfejl. Stikfejl.


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 693
  • #6   4. okt jeg er med på hvad fejlkoden dækker over.

    og som skrevet har den flere gange været på autoriseret værksted og de har opgivet at finde fejlen grundet serviceaftalen der kræver en direkte defekt del for de må skifte noget.

    så det jeg søger er nogen som har fixet samme fejl på samme bil / motor


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 86
    #7   4. okt Synes dit FRD er lidt lavt, kan være at det bliver målt forkert. Det skete for mig, måtte gå hjem. Købte ny brændstoftrykmåler, prøvede dog først med kontaktspray. Bilen startede, den nye brændstoftrykmåler har ligget i handskerummet i 3 år nu...Hvis pumpen var færdig, ville det ikke kunne "resettes" Hvad er dit FRD ved start/tomgang ?

  • #8   4. okt Jeg prøver lige at se hvad den er ved tomgang / start


    Dette billede er fra live data mens motorlampen var tændt lige efter freeze frame ovenover


    profilbillede
  • #9   4. okt Ved opstart og i tomgang med næsten kold motor ligger den som på billedet ovenover
    Og billedet er taget tidligere med driftsvarm motor


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 86
    #10   i går kl. 18:29 Var lige og køre , og se,, har faktisk lavere FRP,,ca 150 bar., men også kun 109hk. Andre og jeg har haft problemer med dårlige stikforbindelser så hvis jeg var dig,ville jeg nok købe noget kontaktspray og sprøjte i stikkene der har noget med brændstoftrykket at gøre. også lige det på turboen.

  • #11   i går kl. 21:51 Jeg skal have den på værksted igen da der også er slør i højre forhjul igen igen og så må de pille det hele fra hinanden og se hvad der er af problemer med stik og evt. også sod / snask de forskellige steder.

    Men tak for indspark Bent B


Kommentér på:
Fejlkode P2563

Annonce