{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.161 visninger | Oprettet:

Jesper A
Jesper A
Tilmeldt:
26. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Dyse fejl Passat 3B 1,6 Benzin {{forumTopicSubject}}

Hej derude, jeg står i den situation at min passat fra 98' ikke vil igennem syn, den udleder ALT for meget snask. på computeren siger den 'kortslutning til dyse på cylinder 4'
tidligere ejer har laver en ledningslus fra dyse 4 til dyse 3. jeg leder lidt efter et diagram over dysenettet da jeg vil trække en ny stelledning.
og er det bare mig der syntes det er en virkelig dårlig idé at lave en lus fra cylinder 4 og 3, i forhold til at dyserne er stelstyret og tændingsrækkefælge er 1-3-4-2? hvis nu den giver en portion benzin i cylinder 4 når den gør i cylinder 3, så er det jo klart at den griser så meget...
eller kan det lade sig gøre at trække en lus fra 2 til 4? det er dog ikke den løsning jeg ønsker smiley
på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyse fejl Passat 3B 1,6 Benzin
  • #1   16. okt 2015 Det burde ikke have det helt vilde at sige om den sprøjter ind på samme tid som cylinder 3, så længe den kun får en indsprøjtning. Det er jo ventilerne der styrer indsprøjtningstidspunktet.
    Men det er da noget fusk.
    Er der andre fejl eller kun den dyse med testeren ?


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   16. okt 2015 Anders. T 0-200 på 7 sek.
    Jeg tænker bare at hvis den giver en portion benz på det forkerte tidspunkt og det rigtige så er det jo klart at den sviner, den spytter jo en hel omgang benz igennem udstødningen så. der var sagde også noget med gasspjældsregulatoren, men det var kun periodisk. og noget med C.låsen. og Airbag. ellers intet smiley
    men ja, en rigtig dårlig fusker løsning..


  • #3   16. okt 2015 Den giver jo kun en indsprøjtning pr. forbrænding hvis den bare er luset over på en anden dyse.

  • #4   16. okt 2015 Men hvis dysen er kortsluttet til stel står den jo åbent så snart der er tænding på så er det jo klart den forurener for meget.

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   16. okt 2015 Anders. T 0-200 på 7 sek.
    Jeg tænker at dysen er stelstyret, og at den derfor giver en ''ekstra'' indsprøjtning, altså når styreenheden fortæller at dyse 3 skal give en portion, så for cylinder 4 også besked om dette, men er dog ikke sikker.
    ved du hvad problemet ellers kan være? den har et CO tal på 2,500 i tomgang, den må ikke overstige 0,500... og det er ikke meget bedre i forhøjet tomgang.. lovligt 0,300 målt til 0,750


  • #6   16. okt 2015 Tag lige et billed af det fusk der er lavet.

  • #7   16. okt 2015 Og tjek lige farven på elektroden på tændrørene.

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   16. okt 2015 Jeg er ikke ved bilen lige nu, gør det lige senere smiley
    Hvad kan det være med tændrørene?


  • #9   16. okt 2015 Bare for at se om de er kulsorte eller hvide/brune, fordi jeg tvivler på at det er dysen den er gal med, medmindre den er kortsluttet til stel.

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   16. okt 2015 Anders. T 0-200 på 7 sek.
    det er det den siger smiley
    havde ikke lige skrevet rigtigt smiley



  • #11   17. okt 2015 Så har du din fejl der....
    Så snart bilen er til tænding er den åbent så står der bare og pisser benzin ind.
    Kunne heller ikke forstå hvordan CO kunne være så højt når den bare er luset over på en anden dyse.


  • #12   17. okt 2015 Husk lige at skifte olie hvis der er for meget på eller det lugter af benzin, der er nok rendt benzin der ned forbi stempelringene hvis dysen har stået åbent konstant.

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #13   17. okt 2015 ved du så om det er en fejl på dysen? eller ledningen til dysen?
    Jeg var ude i at den bare gav en enkelt portion på det forkerte tidspunkt også spyttede en enkelt portion benz ud igennem udstødningen smiley


  • #14   17. okt 2015 Som tidligere nævnt så er det indsugningsventilen der styrer indsprøjtnings tidspunktet så den kan ikke sprøjte ind uden at det bliver forbrændt (forkert tidspunkt)

    Tvivler stærkt på at den giver 2 gange pr forbrænding så vil både 3 og 4 gøre det....

    Ohm dysen (cirka 12 ohm) og mål stel og forsyningsspændingen, der er ikke andet for. Og så mål med et oscilloskop indsprøjtningstiden. Cirka 3 ms i tomgang og 10-12 fuld gas.

    Hvis du ikke har grej så kør den på værksted.


  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   9. nov 2015 Hej igen, jeg åbnede lige til styreenheden, tror det er den der er fejl på, så lige at tidligere ejer har KLIPPET ledningen over. kender du muligheden for at udskifte denne?


Kommentér på:
Dyse fejl Passat 3B 1,6 Benzin

Annonce