{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen abs lyser
  • #2   12. jun 2017 Nej.. har lige skiftet hjulleje hvori abs riing sidder. Men melder stadig fejl

• #4   12. jun 2017 Jo lejet skal vente på en bestemt måde. Og det gør det også.

• #5   13. jun 2017 Hvis fejlen er udlæst med håndholdt tester, ligger abs under særskilt protokol. Kan ikke læses under alm obd.
    Det samme gælder for airbags.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #6   13. jun 2017 Du er nød til at have den rigtige tester på den, en PSA tester (Lexia/Diagbox) før du kan udlæse fejlen.

Hvis det er et forhjulsleje du har skiftet, så kunne ABS sensoren nok ikke holde til at blive banket ud

• #7   13. jun 2017 Prøv at frakoble batteriet i fem minutter. Det kan nogle gange nulstille nogle af de irriterende fejl.

• #8   13. jun 2017 Allan R

Som reglen har abs systemer normalt selvtest, og det gør den hver gang bilen er startet.

Så det er ikke kun nogle gange, og det skulle ikke være nødvendigt med at pille batteriet fra.
    Derimod hvis fejlen stadig er der, vil den jo lyse igen., og jo der er en fejl når lampen lyser, der skal bare den rigtige tester på.

Hvis fejlen er rettet, kan man bare trille en lille tur, efter skift af reservedel, og så skulle den automatisk slette sig selv.

Det er ihvertfald min erfaring.

• #9   13. jun 2017 Nu har vi selv en C4 i husstanden, hvor der med lange mellemrum kommer "sjove" meldinger som f.eks ABS-fejl. De fleste gange slukker den igen når bilen har været stoppet, men indimellem "fryser" en melding. Så frakobles batteriet i fem minutter og vupti: Fejlen er væk.
    Så skal ur og dato genindlæses, og så kører den et par måneder igen.

• #10   13. jun 2017 Allan R

Så må du hellere have din bil på værksted og få den læst ud.

For når du sætter tænding på og og starter bilen laver den en selvtest, som afgør om ABS systemet funger optimalt.
    Hvis det ikke fungerer optimalt vil lampen begynde at lyse og bremserne fungerer som almindelig bremser uden ABS.

Så du må have en defekt, evt. nogle rustne tænder på hjulkranse, eller skidt eller ikke mindst bare en defekt i ringene uanset deres udformning.
    Du kan også have dårlige forbindelser eller dårlige følere osv.

Så hvis man ingen fejl har og starter bilen, og lampen lyser så har man en fejl, og i dit tilfælde en tilbagevendende fejl, og dette kan aflæses med en korrekt tester.
    Hvis systemet finder at bilens abs ikke fejler noget når du starter, så vil lampen heller ikke lyse.

Og i dit tilfælde har du en fejl uanset hvad du gør, for det er IKKE fordi du tager strømmen fra, at bilen sletter eller laver den fejl bilen har. ( der skulle nemlig ikke gerne være noget der "fryser"

Der findes utallige af videoer på you tube, hvis man gerne vil have lidt viden om hvordan ens bremser fungerer og virkemåden i dem osv.

Jeg tror at rigtig mange ikke aner en skid om hvordan tingene fungerer, og kommer med påstande om hvad der sker, som i dit tilfælde så tror du at du løser fejlen ved at du tager batteriet fra i 5 minutter osv. men det løser ikke fejlen.
    Og ja selvfølgelig tror jeg på at du gør som du gør, og at det virker for dig at slukke lampen på den måde, smiley
    Men det løser ikke det egentlige problem.

Mange mekanikere kender jo også til problemet med en lysende ABS lampe, når en bil har været på en lift, og man har haft motoren startet og hjulene af sig selv drejer rundt selv om bilen ikke står i gear, det kan jo også få en ABS lampe til at lyse, da baghjul osv. jo ikke drejer med rundt, og så tror ABS at der er en fejl, men kører man så få hundrede meter så stopper lampen med at lyse igen, fordi bilen hele tiden laver selvtest på systemet.

Ved ikke om der er en forklaríng du kan godtage.

Som Jacob R jo også linker til i #3 så kan man jo også bruge nogle hints derfra, men når jeg læser tråden så sidder jeg som så mange gange og ryster på hovedet.
    Ikke fordi det er et desideret dårligt link, men mere pga. nogle af de svar mange kommer med, ang udluftning osv. da der er en der skriver at der er fordi den ikke kan presse luften ud i absén fordi ventilerne er lukket. smiley
    Og der er noget vrøvl, da der altid vil være gennemgang i det alm bremsesystem, så længe ABS ikke er aktiv, da det abs boksen gør er at lave en form for bypass, NÅR den er aktiv derfor biler har en ABS pumpe der skaber det tryk ud til hjulen, da man jo har cuttet forbindelsen fra bremsepedal og ud til hjulet, men så længe ABSén ikke er aktiv så er der ren gennemgang ud til hjulene.

Og det er også en ting mange foreslår herinde, om at man IKKE kan udlufte en bil med abs fordi ventilerne er lukket, og det ville da se meget skidt ud, at hvis ABSén skulle gå i stykker, ja så kan man ikke bremse bilen, da man jo så ifølge de kloge hoveder ikke kan presse hverken bremsevæske eller luft ud til hjulene.
    Og ja selvfølgelig laver mange forskellige billproducenter biler forskelligt, men reglerne for fungerende bremser er de samme uanset hvilken bil du kører i..

Phy ha det blev da lidt langt. smiley

• #11   13. jun 2017 Kunne det være pga luft i systemet? Bilen bremser fint og pedal en fungere normalt

• #12   14. jun 2017 Den har to gange været på aut. værksted og fået udlæst, at der ingen fejl er.
    Jeg har arbejdet med biler i tredive år, og har for længst erkendt, at elektronik i Citroen er underlig.
    Alle øvrige fejl den har haft er tjekket op og (dyre) dele udskiftet, så nej, jeg tror ikke noget som helst. Jeg reparerer fejlene når de er håndgribelige. Men "spøgelsesfejl" får mig ikke til at udskifte en halv bil unødvendigt.
    Info-panelet i C4 "fryser" med mellemrum, selvom der kan gå længe imellem.
    Der er ikke nogen sletbare fejl lagret. Det er "bare" af med strømmen, så fungerer det igen.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #13   14. jun 2017 Start med at skifte din bremselyskontakt, og det skal være den med en stump kabel til da der er en modstand i det kabel.
    Det kan se ud som det her http://www.mister-auto.dk/da/bremselyskontakt/hella-6dd-008-622-961_g806_a0026DD!008!622-961.html?mkwid=sPnh9cLHf_dc&pcrid=190090411119&pkw=&pmt=&gclid=Cj0KEQjwmv7JBRDXkMWW4_Tf8ZoBEiQA11B2fm3IV2XKgyZJQ9iYBnizlNn2nYQnga4rXqKs9M-niSsaAt1q8P8HAQ

• #14   14. jun 2017 Daniel c det hjalp ikke

Kommentér på:
Citroen abs lyser

Annonce