{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
13. maj 2017
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21

Lupo 3l 1.2 tdi {{forumTopicSubject}}

Står med en lupo der somme tider ikke vil starte.

Den tager 3 runder på starteren og stopper derefter selv.

Nogle der kender til noget lignende og kan pege mig i den rigtige retning? Noget relæ der er på vej på røven eller noget ? smiley

Den smider ingen koder.

Derudover vil jeg høre om ikke diesel pumpen skal prime systemet når man sætter tænding på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lupo 3l 1.2 tdi
  • #1   29. apr 2018 https://www.lupo3lklub.dk/forum/

    Prøv at kigge lidt på linket.
    Mvh. Gert


  • #3   30. apr 2018 Har du grundjusteret den ? er der nok olie i hydraulik systemet (den grønne olie) når tryk kuglen er løsnet et par omgange så skal der være olie helt op til kanten. er trykkuglen gammel ?

    Linket til lupo3lklubben er et fint sted at være medlem hvis man har en 3L der sidder nogle der ved en del.
    Men manglende "grøn olie" er et typisk problem.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    maj 2017

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #4   30. apr 2018
    Mener du grundjustering af gearkassen? smiley

    Har ikke tjekket op på olien men det gør jeg lige når jeg har den inde igen, jeg tænker bare ikke at den vil være ligeglad med oliestanden nogle gange og andre gange ikke? men hvad ved jeg smiley

    Jeg må lige bruge et par timer på lupoklubben og se om jeg kan blive klogere.

    Tak for input!


  • #5   30. apr 2018 Audi /Lupo 3L kan være meget drilske smiley og oliestanden i hydraulikken er problem nr.1 typisk for lav oliestand eller trykkuglen defekt.

    En grundjustering af gearkassen samt creep point er altid en god ide hvis det er noget tid siden (skal min gøres for hver 30tkm)


  • #6   30. apr 2018 Når den er startet, kan den så køre?

    Som beskrevet tidligere, så åbner du frontallappen, lukker venstre dør - OG HOLDER DEN LUKKET INDTIL DU ER FÆRDIG!

    Vent 5 min, hiv stikket af til hydraulik stationen, ta' låget af olie beholderen (grønt låg), løs den sorte kugle 2 omgange, du vil nu se trykket udligne sig ogsende lidt olie i beholderen. Fyld op, så niveauet står ~ 2 mm under låget, spænd kugle på igen, låg på beholderen, stikket i igen.. Nu kan du åbne venstre dør og prøve at starte vognen.

    Dette er som udgangspunkt første sted at fejlsøge på en Lupo 3L. 7/10 gange løser det problemerne.. Hvis ikke det hjælper, skal du gå dybere til værks..

    Det er relativ simpel at rode med en Lupo, hvis du kan skrue lidt selv.


  • #7   30. apr 2018 så åbner du frontallappen
    smiley

    Jeg er ret sikker på der menes frontklappen.


  • #8   1. maj 2018 Jeg mener da FRONTLAPPEN - Som sidder i pandenj smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    maj 2017

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #9   1. maj 2018 Når den starter er der ikke skyggen af problemer, men jeg må lige prøve at efterfylde hydraulik olien engang, er det bare normal atf den kan lide eller ?

    Motorskift, tandremme og andre mekaniske operationer er intet problem men jeg har kun et grundforløb som mekaniker i bagagen så alt der har med computer fitelihut at gøre er jeg på bar bund medmindre min tester kan fortælle fejlen smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    maj 2017

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #10   1. maj 2018 må nok også hellere få den smidt til grundjustering da jeg tvivler på det er sket inden for de sidste 30k smiley

  • #11   1. maj 2018 Hvis du selv har VCDS så findes der vejledning til det på lupo klubben.
    https://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=11
    og det er en speciel olie du skal bruge til hydraulikken specifikation G004000M2


  • #12   2. maj 2018 fik du fundet ud ad det ?

Kommentér på:
Lupo 3l 1.2 tdi

Annonce