Lav drift-temperatur Lav drift-temperatur
Har været inde på det før, men generelt går min gamle Peugeot 1,6 hdi 90 hk(316000 km) fortrinligt og er meget økonomisk. Pludselig viste temp.måleren kun ca. 70 grader. Fik så skiftet termostathus, det hjalp sgu ikke rigtigt, kun på mekanikerens konto, der var et par tusinde højere Selv efter en længere køretur, viser det sig, at den nederste kølerslange stadigvæk er kold, mens den øverste del af køleren er varm. Der er ingen bundplade, kan det måske være en del af forklaringen. Om sommeren viser den 78 grader, om vinteren kun godt 70. Kører aldrig motoren hårdt. Ved godt, at en diesel er meget svær at få driftfvarm, men hvorfor skiftede det piudseligt og tænker, at en 250 kilometers køretur trods alt kan få vandet cirkuleret ud i køleren. Eller er det mig, der ikke helt forstår systemtet. Hvor sidder føleren på sådan en bil ?
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.081
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 636 Annoncer: 2 Emner: 577 Svar: 15.881
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
Dieselmotorer er så effektive at de ikke kan holde sig selv varme, prøv evt at køre i et lavere gear og se om ikke temperaturen bliver normal
Alternativt kan du som forsøg prøve at slukke din A/C, kølerblæseren starter nemlig for at køle kondensoren, men køler dermed også køleren og det hjælper til den hurtigere bliver kold
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 17 Emner: 55 Svar: 680
Ellers spænd 1000 kg trailer på, så kan min dieselbil i hvert fald pludselig godt holde varmen
Lav drift-temperatur