{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.400 visninger | Oprettet:

Kontrollampe - udstødning - Vectra C {{forumTopicSubject}}

Hej

På vej hjem fra arbejde i dag, besluttede jeg mig for, at Vectra´en skulle have lov til at strække lidt ben på motorvejen.

Under en forholdsvis kraftig acceleration begynder bilen at hakke mærkbart i det og accelererede meget ujævnt. Det var nærmest som om bilen rystede, når jeg accelererede - og føltes nærmest som når et eller flere dæk ikke er ordentligt afbalanceret.

Derpå blinkede den kontrollampe, der i instruktionsbogen hedder "udstødning". Jeg slækkede lidt på gassen og kontrollampen slukkede igen.

Idet kontrollampen var slukket igen, mente jeg at det var forsvarligt nok at køre videre på motorvejen men i et mere moderat tempo.

Når jeg herefter accelererede, hakkede den fortsat ret stærkt i det igen. Igen føltes det nærmest som bilen rystede.

Da jeg kørte af motorvejen og efterfølgende holdt stille kunne jeg høre, at bilen gik meget urent i tomgang. Men kontrollampen lyste IKKE.

Inden jeg kørte helt hjem, var jeg lige inde og handle.

Da jeg kom ud til bilen og startede igen gik den helt normalt i tomgang og på vejen hjem var der slet ingen problemer med ujævn acceleration og "hakkeri".

Kontrollampen har som nævnt kun lyst / blinket 1 gang - og det var efter den stærke acceleration på motorvejen.

Hvad kan der have været galt? Det giver vel ingen mening at få sat en tester på bilen nu, hvor lampen ikke længere lyser, og hvor der ingen problemer er længere?

Har nogen oplevet lignende med deres Vectra, og hvad kan have været problemet?

PS: I min instruktionsbog står der, at den pågældende kontrollampe lyser / blinker, når der er fejl i det system, der renser udstødningsluften.

På forhånd tak for kommentarer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrollampe - udstødning - Vectra C
  • #1   1. maj 2013 Jo selv om den er slukket, så er fejlkoder stadigvæk mulig at udlæse, med mindre at du bliver ved med at slukke tænde bilen.

  • #2   1. maj 2013 OK - Tak for info.
    Måske tager jeg lige et smut forbi værkstedet så, og får dem til at tjekke det smiley


  • #3   9. feb 2014 hej ken P min vectra er begundt på det samen men lampen lyser heletiden
    så ville hører om du fandt ud af hvad det skyldes


  • #4   9. feb 2014 Går ud fra, at det er mig du mener smiley

    Ved min Vectra tror jeg problemet var, at tændrørene blev "blæst ud" ved stærk acceleration. Kører med EDS Tuning og 310 HK, så der er nok lidt mere "tryk" på end når den står standard.

    Mit problem blev løst ved, at jeg skiftede til nye tændrør (købte original Opel / NGK DILFR7B1OG). Dog reducerede jeg først elektrodeafstanden til 0,7 mm. inden jeg monterede dem.

    Det har løst problemet fuldstændigt og har ikke haft problemer siden, selv ved stærk acceleration. Men når lampen lyser hele tiden hos dig, er jeg ikke sikker på, at det er samme problem hos dig


Kommentér på:
Kontrollampe - udstødning - Vectra C

Annonce