{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Kortslutning af 2 ledninger Peugeot {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har kortsluttet to ledninger, konstant strøm(gul) og den anden der giver strøm, når der kommer tænding på (rød).
Der er ingen sikringer der er sprunget, har tjekket.
Var målt med multimeter på henholdsvis rød, sort og gul, sort, der kommer ca 65-95mV igennem, hvilket tydeligvis ik er 12v.
Så mit spørgsmål er: hvor/hvordan kan jeg trække 2 nye ledninger fra, så det fungere på samme måde? Så gul vil være konstant og den røde når tændingen kommer på, eller kan jeg bare trække 2 konstant strøm og så bare slukke radioen, når jeg forlader bilen??

Peugeot 206 1.6 16v fra 2002


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kortslutning af 2 ledninger Peugeot
  • #1   17. mar 2021 Du har tjekket de store sikringer ude i motorrummet?
    Og kørt en tur i bilen at alt andet virker?


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #2   17. mar 2021 Og du har haft bilen startet, så den ikke risikere at være i eco mode?
    Hvis det er aktiveret, vil der ikke blive sendt unødvendig strøm til ting i kabinen, eller andre steder, har kæmpe med en 206ér, indtil jeg fandt ud af at de havde den funktion


  • #3   17. mar 2021 Hvorfor opretter du en ny tråd om det samme ??
    Der er da fint gang i den anden tråd du startede i går....... smiley smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #4   17. mar 2021 Kim
    Godt set, den smuttede lige igennem

    Sander
    Få slettet det ene, ingen grund til at bruge 2 opslag på det


  • #5   17. mar 2021 Har slettet den gamle. Det fordi nu har jeg fundet problemet, og har fået målt det efter osv, og i stedet for at prøve at finde hvor ledningen har givet op, så tænker jeg bare det er nemmere, at trække 2 nye ledninger i stedet for.
    Men tak for svarene på den gamle tråd, det hjalp mig frem og gav mig en idé om hvad jeg skulle kigge efter.
    Så derfor søger jeg hjælp til, at finde ud af hvor jeg så kan trække nogle nye ledninger fra


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #6   17. mar 2021 Du kan nøjes med at trække en enkelt fra batteri, og så sætte både rød og gul fra radio til den. Men på den måde tænder og slukker radio ikke med tænding, og du skal så selv huske at slukke radio når du slukker bilen.

  • #7   17. mar 2021 Behøves der nogen sikringer eller noget? Eller skal jeg bare trække direkte?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.890
    #8   17. mar 2021 Ja, sæt en sikring på ledningen helt ude ved batteri, det er bare 2 kabelsko og sæt kabelskoene på benene fra sikring. En 10a sikring er fint. Du kan også købe en billig sikringsholder i thansen og bruge.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #9   17. mar 2021 Altid sikring på!
    Muligt at radioen har en, men ledningen kan stadig lave kortslutninger fra batteri til radioen, og derfor jo tættere sikringen er på batteriet jo bedre smiley


  • #10   17. mar 2021 Super, tak, har lige prøvet, og det virker perfekt! Mange tak

  • #11   18. mar 2021 Jeg forstår ikke lige helt, hvordan du kan kortslutte en plus med en plus ? Det sker der ingenting ved.

  • #12   19. mar 2021 I dit sidste indlæg endte du med at konkludere at det var en stel der manglede.
    For din egen skyld søg en fagkyndig person til hjælp.
    Du har IKKE to ledninger der pludseligt er gået over et eller andet sted.
    I så fald der så heller ikke er en sikring sprunget, så skulle du have to lednings ender et eller andet sted der ligger og hygger sig. Det er meget meget usansynligt.


  • Per R
    Per R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #13   24. mar 2021 Det lyder da absolut som en defekt tændingslås.

Kommentér på:
Kortslutning af 2 ledninger Peugeot

Annonce