5.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

DHL og moms.. DHL og moms..

Hej. Jeg har købt bil pærer fra Hong Kong (Ebay) sælgeren har skrevet $4 på pakken, altså sådan som han skrev til mig. Jeg fik tracking nummer og første gang bliver min pakke leveret med DHL som er på vej
- Spørgsmålet er hvordan er deres told og moms regler? Jeg ved postnord (Post Danmark) tager gebyr, hvis varens pris er over 80 kr. Men hvad med DHL? Skal man betale moms til dem lige meget hvad varen koster eller hvad?

Jeg har tjekket lidt her og blev slet ikke klogere af det. Nogen der kender svaret? http://www.dhl.dk/da/express/vaerd_at_vide/kundeservice_faq.html

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHL og moms..
  • #1   3. mar 2017 Toldreglerne er de samme smiley Mener DHLs gebyr er billigere end Postnords smiley Og jeg mener du skal betale som hos Postnord - altså inden den leveres. Mener ikke du kan betale på stedet når de kommer og vil levere pakken.

• #3   3. mar 2017 #1 Jeg har Googlet lidt og DHL tager gebyr på døren, hvis ikke man betaler tager han pakken tilbage til lageret hvor man kan afhente den senere hvis man vil.

#2 Ja det tænkte jeg også. Men jeg blev bare lidt forvirret over DHL's hjemmeside hvor der står de kan tage gebyr for pakken men ikke andre oplysninger om det.

• #4   3. mar 2017 DHLs side fortæller kun at de tager gebyr hvis der skal opkræves betaling.

Men ja, jeg var ret sikker på du kunne betale ved døren. Det gør det jo noget nemmere end hos Postnord smiley

• #5   3. mar 2017 Ja det læste jeg også. Jeg skulle bare lige være sikker på om DHLs regler var som postnord smiley men det er det vist for alle

- Men takker for svarende

• #6   3. mar 2017 Det er ikke deres egne regler, det er fra SKAT smiley

Gebyret Postnord, DHL osv opkræver er et importgebyr og det plejer at ligge på 160-250 kr smiley

Du kan læse mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2236525&vid=0

• #7   3. mar 2017 jeg køre for DHL og det er 125kr i håndterings gebyr smiley

• #8   3. mar 2017 Så 125 selvom varens pris er under 80? Lyder sku latterligt

• #9   3. mar 2017 den ikk gut.

• #10   3. mar 2017 De er reen hustler dem der.. Så må DHL fragte pærerne tilbage. Sikke nogen klovne

• #11   3. mar 2017 Der er ikke noget gebyr på pakker under 80kr, der er ikke moms/told på noget som helst så længe prisen inkl fragt er under 80kr.

• #12   3. mar 2017 nej nej altså hvis tolden vurdere at du skal betale told osv for din pakke så skal du betale 125 kr i gebyr oveni de penge du skal betale for told

• #13   3. mar 2017 Grænsen på 80 kr. har intet med PostNord at gøre. Det har intet med fragtmænd i det hele taget at gøre. Det er bare grænsen for, hvornår der skal betales moms.

SKAL der betales moms, koster det gebyr. Men det skal der ikke umiddelbart i dette tilfælde.

Grænsen er i øvrigt reelt 80,49 kr., da SKAT runder af til hele kr. Jeg har lige fået trumfet en pakke igennem, hvor den egentlig kostede ca. 80,30 kr., men hvor det blev rundet ned til 80 kr.

• #15   4. mar 2017 Men kan det så passe at pakken kan også komme med postnord selvom den er sendt med dhl? Da nu kan jeg følge den på postnords hjemmeside også

• #16   4. mar 2017 virker meget mærkeligt at den går fra DHL til postnord

• #17   4. mar 2017 Mon ikke den er afsendt med Deutsche Post så og så videregives til Postnord? smiley

Hvis det er egentlig "post" leverer DHL ikke det smiley

• #18   4. mar 2017 Som i kan se var det DHL(US) først, der var ikke noget postnord i starten, men nu dukkede der postnord op pludselig.

profilbillede
  • #19   4. mar 2017 Deutsche Post DHL kører også post i mange lande, men når det lander hos DHL i CPH vil det køres ind til naboen (PostNord) på Kystvejen - hvis det er egentlig post.

• #20   4. mar 2017 Altså der blev bestilt H4 pærer til min bil. Så ved ikke lige hvad størrelsen er på denne pakke, når du siger hvis det er post smiley men jeg synes også det er mærkeligt at dhl levere pakken til postnord? Gad vide hvor mange gange min pakke smidt rundt i deres transport biler så

profilbillede
  • #21   4. mar 2017 Nej det er ikke mærkeligt, og er det egentlig ikke lige meget hvem der lever din Kina pakke.
    2 kineser pærer kan sagtens komme som alm post...

• #22   4. mar 2017 Hvis Told og Moms er et problem, Så kan man holde sig til at handle indenfor EU.

• #23   4. mar 2017 #21 alt er made in china, så om jeg køber samme pærer fra usa eller kina så synes jeg sku da det er helt det samme? Det samme pærer sælges også i usa, så hvis jeg havde købt dem der, hvad sku man så sige til det? Kina er bare lidt billigere.

- #22 læs tråeden igen? Sælgeren skrev $4 på pakken så burde der ikke komme told på.. Spørgsmålet var om DHL tog moms på pakker selvom prisen er under 80 kr. har handlet fra kina flere hundrede gange og første gang bliver min pakke sendt med dhl så blev jeg bare lidt nysgerrig over det

• #24   4. mar 2017 DHL levere også bitte små pakker og " dokumenter " men ikke decideret post på den måde. så eneste grund til at den skulle være sendt over til postnord er hvis den er sent som et brev:)

• #26   4. mar 2017 #24 ja det ve det så ikke smiley

#25 hvis man vil snyde med prisen så kan man virkelig godt det. Har før betalt told til noget der koster lidt over 200 men under 80 kr har de også bedt om dokumentation fordi sælgeren har skrevet større beløb på pakken så jeg sku bare sende skærmbillede fra Paypal pr email også var det bare det. Men som jeg siger man kan sagtens tage skærmbillede og lave prisen om med photoshop eller noget, det er ikke svært at fuske.

• #27   5. mar 2017 Det er da ikke underligt at post nord levere for DHL det har de gjort i lang tid da de også køre for DHL

https://www.trm.dk/da/nyheder/2003/aftale-mellem-post-danmark-a_s-og-dhl

Som også står på deres hjemmeside

http://www.dhl.dk/da/express/vaerd_at_vide/kundeservice_faq.html

DHL Express er en del af Deutsche Post DHL. Deutsche Post har også et internationalt pakkeprodukt der i Danmark leveres af Post Danmark. Disse forsendelser har et 12-cifret trackingnummer og vi kan desværre ikke hjælpe med sporing eller spørgmål omkring disse forsendelser. I stedet skal du kontakte Post Danmark på telefon 70 70 70 30 eller www.post.dkExternal Link / New Window

• #28   5. mar 2017 Ja som sagt så kan de ha lov til at smide vores pakker rundt fra bil til bil på den måde smiley

• #29   5. mar 2017 Ja, når det er post leveres pakken videre til Postnord. Ligesom hvis du sender en pakke i DK til Tyskland leveres pakken jo videre til Deutsche Post der smiley

• #31   5. mar 2017 Jamen en kvittering på det samlede beløb der er sendt med fx PayPal er jo ikke godt nok, for så er det prisen på varen samt fragt der vises. Fragten regnes ikke med til at se om der skal betales moms.

• #32   5. mar 2017 Philip du får da altid noget dokumentation på dit køb enten via ebay eller på mail. Så hvorfor gør det til et stort problem når det ikke er det?

• #33   5. mar 2017 Som jeg skrev vil en kvittering på det samlede beløb ikke gå - blot til info da folk så kommer til at regne fragten med smiley

Nogle gange deler PayPal det op i mailen man får, men jeg har oplevet at både varens pris og fragt er regnet sammen. Så det var kun ment som en venlig info smiley

Hvis fragt og varens pris er delt op, så er der jo ingen problemer - derfor jeg skrev en kvittering på det samlede beløb.

• #35   5. mar 2017 Det har jeg oplevet før, derfor jeg lige gjorde opmærksom på det smiley

• #36   5. mar 2017 Ved godt fragten ikke skal regnes med smiley der er free shipping så ikke noget problem der..
    - hvis jeg sku fuske så havde jeg før ikke betalt told for mon vare der kostede 200 kr. Men jeg siger bare postdanmark gør det virkelig nemt med dokumentation så det er så nemt at fuske

• #37   5. mar 2017 #36 lyder det for billigt så er de jo ikke så dumme at de ikke tjekker det på nettet. De kan selv gå ind og tjekke prisen på sælgerens side. og så kan de sætte prisen derefter.

• #38   5. mar 2017 Ja det kunne de godt.. Så ku man også sige det var på tilbud da jeg købte dem, eller havde rabatkode måske. Men som sagt igen. så skrev sælgeren alligevel $4 på pakken så tror jeg ikke de tjekker så meget på de pærer hvor meget de er værd.

• #39   5. mar 2017 Eller sætte fragten høj, pærens pris lav smiley

• #40   5. mar 2017 Haha tja den havde jeg ikk tænkt på smiley

• #41   6. mar 2017 Forresten er dhl hurtigere end air mail? Ved i hvor lang tid det tager før pakken ankommer til danmark?

• #42   6. mar 2017 hvis det er fra Kina så nok 2 dage. Maks 3

• #43   6. mar 2017 Seriøst? Så hurtig? smiley

• #44   6. mar 2017 Men den er nu afsendt den 24. sorry havde lige glemt det. Så 3 dage passer nu ikke helt smiley

• #45   6. mar 2017 virker meget mærkeligt den ikke er nået frem endnu! hvis det er DHL der lever den selvfølgelig. for vi plejer at have dag til dag levering fra fx England Frankrig osv. og Kina Japan osv plejer at være 2-3 dage.. er du sikker på det er DHL der leverer den så ?

• #46   6. mar 2017 Der står DHL global mail. Følger pakken her: https://webtrack.dhlglobalmail.com så ved ikke om det har noget med global mail at gør? Der er ikke sket noget siden den 3. marts når jeg følger pakken

• #47   6. mar 2017 hmmm underligt

• #48   6. mar 2017 Her kan du se det

profilbillede
  • #49   6. mar 2017 forstår ikke det tager så langtid. ring til dhl kundeservice de vil helt sikkert gerne hjælpe dig

• #50   6. mar 2017 Altså det haster ikke. Men når du siger det tager maks 3 dage ja så lyder det virkelig mystisk? Prøver at vente til imorgen og ser om den kommer videre, ellers ringer jeg smiley

• #51   6. mar 2017 Kommet da helt an på hvordan det er bestilt, er det med gratis fragt skal man nok ikke regne med 3dages levering fra Kina. Og det plejer at stå under shipping i eBay hvornår du kan forvente din pakke. Forvent op til 4 ugers leverings tid. Evt skulle du måske prøve at spørge sælger der får du nok det bedste svar...

• #52   6. mar 2017 Ja det er gratis fragt. Men jeg har selv tjekket trustpilot og nogle fik bestilt en pakke på en fredag og fik den allerede mandag fra kina. Så det er derfor jeg har undret mig lidt over hvorfor det går så langtsomt med min pakke. Og desuden forventet leveringstid på ebay passer næsten aldrig

• #53   6. mar 2017 Okay gratis fragt og 3 dages levering..... skriv dog til sælger og spørg, har aldrig hørt om nogen der har fået en pakke fra Kina på 3 dage og slet ikke uden det har kostet en formue

• #54   6. mar 2017 sorry havde ikke set det var med gratis fragt. så kan du godt forvente lidt lang leverings tid. den bliver nok sendt som ESI så. som er den billigste og langsomste måde DHL fragter på

• #55   6. mar 2017 Hehe på den måde smiley men som sagt det haster ikke. Skulle bare være sikker

• #56   6. mar 2017 sælgeren har et billede i varens beskrivelse.. andre lande tager det ca 5-10 dage står der , så mon ikke det er det samme med danmark.. så fik jeg svaret alligevel smiley

profilbillede
  • #57   7. mar 2017 Du kan handle for 80kr (ekskl fragt) og derunder uden og skal betale moms og fortoldning, som regel ser post Danmark ikke på beløbet der står på pakken, hvis de er i tvivl om din vare overskrider de 80kr, så bliver der sendt et brev til dig hvor du skal sende en kvittering tilbage for dit køb. Hvis du for eksembel har betalt med paypal, kan du sagtens gå ind og udskrive en paypal kvittering, hvor den er delt op med varens pris og fragt, med mindre den vare du har købt er inkl fragt.

• #58   7. mar 2017 #57 hvis du læser tråden har jeg allerede givet svar på det smiley
    - jeg kender 100% reglerne men vidste bare ikke alle havde samme regler altså postnord og dhl osv men jeg ved ellers godt prisen skal være under 80 kr og fragten ikke tæller med. Derfor plejer jeg altid at snakke med sælgeren så han kan give mindre pris på pakken. Jeg blev fanget på told 2 gange den ene gang fordi varen kostede 200 kr hvor jeg har betalt 160 kr tror jeg det var og anden gang var det en fejl på sælgerens side hvor han skrev større pris. Jeg sku bare tage skærmbillede af paypal og sende den til dem pr email

• #59   7. mar 2017 Ville bare give update.
    Tracking: Forsendelsen er ankommet til Danmark for videre transport smiley synes ikke det er så galt alligevel. Så lad os se om der kommer told

• #60   9. mar 2017 Hold da kæft postnord er bare langsom til at behandle pakker.. Den er stadig ikke kommet videre. Jeg har en gang oplevet det tog ca 1 måned at behandle en pakke? Jeg er godt træt af dem

• #61   14. mar 2017 Fik dem idag og ingen told på pakken. Som aftalt med sælgeren står der $4 på pakken. Så ved jeg man kan handle med ham igen smiley

Kommentér på:
DHL og moms..

Annonce