Folkeskole Class Reunion Folkeskole Class Reunion
Hejsa
Jeg ved godt at dette er BG, og ikke "Mads og Monopolet" - hvis nogen da har hørt det om lørdagen på radioens P3. Men det er da trods alt postet i "Off Topic"
Sagen er, at jeg har et lille dilemma, jeg gerne vil høre jeres mening om.
Via min Facebook-profil, er jeg blevet kontaktet af en gammel ven fra folkeskolen (ikke på vennelisten), som sammen med nogle andre ex classmates har planlagt at samle vores gamle folkeskoleklasse fra 8. årgang.. Pågældende person har nu bedt mig kontakte vedkommende.
Nu forholder det sig således, at jeg kan mærke på mig selv, at jeg faktisk slet ikke har lyst til at mødes med de gamle klassekammerater.
Jeg er ikke selv blevet mobbet, men efter min mening var klassen MEGET uhomogen og der var stor klike-dannelse, - ikke noget specielt godt sammenhold, der var ofte en "ond stemning" - samt også en del ondsindet mobning.
Idag, ca. 18 år efter at vi gik hver til sit - har jeg ingen kontakt what-so-ever med nogen fra den gang.
Jeg har overvejet meget hvad jeg gør:
1) Det nemmeste vil være at undlade at svare på facebook-henvendelsen. Det hælder jeg mest til pt.
Det skal dog siges, at den pågældende person som har kontaktet mig via Facebook, var en af dem jeg havde et rigtig godt forhold til - så jeg føler at jeg er lidt "lousy" hvis jeg bare lader være med at svare.
2) Man kan være hudløst ærlig og sige, at man faktisk ikke har lyst til at mødes med de andre. Her frygter jeg bare lidt, at jeg måske er den eneste der står med det synspunkt - og det ved jeg heller ikke om jeg har lyst til.
3) Man kan finde på en undskyldning (nødløgn - at man desværre ikke kan den dag - men så risikerer man bare at de inden genforeningen sender en liste ud, hvor man kan afkrydse hvilke alternative dage genforeningen eventuelt kan finde sted. Man kan selvfølgelig sige, at man ikke kan nogen af dagene, men den er der nok ikke mange der tror på.
Jeg skal ikke udelukke, at det kan være sjovt at mødes senere (om 30 år f.eks.) - når alle har stiftet familie, har børnebørn og har haft et langt arbejdsliv og det hele er kommet lidt på afstand - men pt. gider jeg bare ikke - og føler heller ikke at jeg har noget at sige til de andre.
Håber i tager spørgsmålet alvorligt og gider komme med jeres mening om sagen og hvad I ville gøre.
På forhånd mange tak
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
Synes du skulle melde dig til og se hvordan dine "gamle" venner er og så tage den derfra. Det kunne jo være, at de ikke holder noget om 30 år, når det er der du gerne vil og så har du forspildt chancen
Ved godt hvad jeg har gjort.
Det kan jo højest koste en dag i kalenderen.
dec 2002
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 91 Svar: 5.901
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.399
kunneda være sjovt at høre hvad folk laver og alt det lort der. tænk nu hvis man lige finder ud af at nogle af dem er super cool, og man kunne stifte "nye" bekendtskaber og sådan.
men du skriver du ikke har lyst, så du har jo nærmest svaret der ik ?
Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.770
Jeg skulle have været til reunion sidste år men lod simpelthen være med at svare på invitationen
jul 2008
Følger: 119 Følgere: 133 Biler: 3 Emner: 45 Svar: 2.997
Men det er jo op til dig
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.780
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.786
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
dog har jeg set 2 af dem, som jeg ikk har set siden folkeskolen, og det var overraskende positivt at se dem. men det er ikk sån vi snakker sammen, medmindre man lige ser hinanden er online på msn eller facebook.
men du kan jo altid dukke op og se om det blir sjovt eller om det blir noget træls noget. hvis det blir træls så smutter du bare, og så kan de tænke hva de vil. men hvis det er godt, så får du jo en go dag og et gode minde ud af det.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Tror lige jeg sover på det og så træffer beslutningen en af de nærmeste dage.
Folkeskole Class Reunion