Elektronikken driller Elektronikken driller
Hej alle,
Jeg har et problem med min Zastava 750 fra 1972, som i kan se ud fra overskriften, så driller elektronikken, den oplader ikke batteriet og vindueshviskerne funker ikke. Skal jeg have trukket nye ledninger, er det dyrt, er der nogen som kan fikse problemet uden at skulle gøre det til et større projekt? Ved i hvor meget det kan koste og hvor man kan få sådan noget fikset?
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.235
Check evt generatoren
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.899
Det burde være nemt at skifte ledninger i sådan en.
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 3
Men jeg går ikke ud fra at du mener at viskermotoren har noget at gøre med selve genopladningen af batteriet?
Der er måske en 20-30 ledninger, så det burde være lige til, men når man ikke styr på det, så kan det godt være lidt vanskeligt.
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Naa, come on.....
Er der ikke en ladelampe i sådan en fætter? Det er vel kullene i generatoren der er slidt op.
Og mht til viskeren er det nok enten viskerkontakten eller selve viskermotoren der er døde af alderdom
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.899
Den her kan fint bruges: http://www.harald-nyborg.dk/p2424/digital-multimeter
Mål på batteriet inden du starter motoren og når den er startet, mål også direkte på generatoren.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.394
polobjørn
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 3
Tommy A - Jeg ved ikke hvorfor jeg har fået sat bilen ind som den er fra 1970, det en fejl, den er fra 1972. Det bliver selvfølgelig rettet.
627 - Jo der er sgu, men den skide lampe lyser fandme ikke!
Pind - Tak for link!
Polobjørn - Haha, så må lige høre den lokale cykelsmed. Bilen er i københavn.
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Altså på den måde, at man ved hvad man skal måle og hvordan og hvorfor, og efter sin måling kan drage en konklusion
Oss pisseirriterende med en ladelampe der ikke vil lyse.... Mon den er sprunget?
Og har det egentlig nogen betydning overhovedet?
Ironi kan være anvendt
Elektronikken driller