{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Magnus B
Magnus B
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 32

Hjælp!!! Rude problemer {{forumTopicSubject}}

Hej herinde på bilgalleri

Nogen der har erfaring med elektriske ruder på vw?

Har det problem at min elrude i føresiden virker regelmæssigt med auto funktionen. Har ingen problemer med at lukke eller åbne ruden, skal bare holde knappen inde. Men det er kun nogle gange auto-funktionen fungere. Altså 'one-touch' og så køre den enten op eller ned.

Kan der sidde noget fast nede i døren der påvirker den eller er den kaput og klar til en ny udskiftning af rude motor?

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp!!! Rude problemer
  • #1   5. jun 2015 Der kan ligge fejl i komfortmodulet så der skal en tester på så kan du se fejlen smiley

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#2   5. jun 2015 Nogen her inde der gør i den slags? smiley

Og tak for svaret Anders, er du helt sikker på at der er fejl og den ikke bare kan resettes på en eller anden måde? smiley

• #3   5. jun 2015 Ja har lige haft samme problem på en Seat Leon 1p hvor jeg satte tester på slettede fejlen og så virkede den igen smiley

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#4   5. jun 2015 Så tror jeg bare det er det der skal gøres, da det irriterer mig noget så gevaldigt!
    Hvad kostede sådan en omgang? smiley

• #5   5. jun 2015 hvor henne i landet er det?

• #6   5. jun 2015 Prøv selv og grundjustere rudetrækket, tænding på, pres og hold knap, helt nede, til ruden er i bund, slip og tryk i bund igen, kør så ruden helt op på samme måde...

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#7   5. jun 2015 Anders: befinder mig i Århus smiley

Johan: synes jeg har prøvet at resette det på alle mulige måder men giver det lige et nyt forsøg smiley

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#8   5. jun 2015 Johan: det fungere helt fint indtil jeg så slukker bilen og lader den være i lidt tid. Så er det som om den glemmer at gemme auto-funktionen

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#9   5. jun 2015 Og det lyder også som om ruden kører på noget inde i rudehejset da den siger 'klonk' lyde når den kører op, og giver også en ekstra lyd når den er lukket helt til

Auto hejset fungere delvist efter grundjustering, men lader man den stå lidt til så er det tilbage til det samme problem

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#10   5. jun 2015 tror problemet er større end først antaget!..
    Løs forbindelse i døren eller stadig fejl i comupteren. Tror rudehejset bliver nulstillet hvergang jeg får døren til at "gå ud med den løse forbindelse" så det er derfor den ikke gemmer nulstillingen af auto-funktionen. Da jeg kan nulstille den og sidde og slukke og tænde bilen og auto'en stadig fungere, men det gør den ikke lige så snart jeg åbner døren for at stige ud, og så vender den tilbage til manuel tilstand..

video her: https://www.youtube.com/watch?v=Hhu75xnXfio&feature=youtu.be

• #11   6. jun 2015 Det koster 600 mener jeg på et værksted

• #12   6. jun 2015 Det 100% ledning i gummigennemføringen der er knækket, kan laves, men nyt er bedre, og nemmere, da der tit er flere der er ved at knække, samt det plejer at. Ære helt inde ved stikket

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#13   6. jun 2015 Noget men selv kan lave? Og hvad vil prisen være hvis man selv skulle lave det vs på værksted. Hvis du har en ide om det? smiley

• #14   6. jun 2015 Hvis du kan lodde, så ja, men hvis de er knækket inde ved stik er det træls arbejde. Ledningsbundtet koster ca 6-700kr mener jeg, og så 1-1 1/2 times arbejde, med dørbeklædning af og på, så det da værd at kigge om detkan loddes

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#15   6. jun 2015 Er igang med at samle ledninger, de var næsten revet midt over inde i gummi stykket.
    Så det er jo bare vw når det er bedst! smiley

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#16   6. jun 2015 Nu har jeg fået samlet det hele, og har haft batteriet af, men ny melder esp'en og servoen fejl på instrument brættet
    Hvad skyldes det?

profilbillede
  • Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#17   6. jun 2015 Lortet er fikset! Tak for hjælpen! smiley

• #18   6. jun 2015 Esp/abs kommer gerne efter batteriet har været af, pga spændingsmangel, plejer at slukke når mar kører over 15 km/t.
    Godt du fik lavet det.
    Ja, de går istykker, skiftede på en 2 år gl vw forleden. Kvalli. Ikk

• Magnus B
    Magnus B Tilmeldt:
    dec 2013

#19   6. jun 2015 Ja den slog også fra igen efter en lille køretur.
    Nej ikke kvalitet efter min mening! De lever godt af navnet tror jeg.

Kommentér på:
Hjælp!!! Rude problemer

Annonce