{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.232 visninger | Oprettet:

tvivl omkring dyser (4AGTE) {{forumTopicSubject}}

jeg har en del problemer med utætheder ved de 4 nederste dyser på min motor.. mellem rail og dyse pisser benzinen ud på en af dem og pakningen mellem manifold og dyser bliver ved med at give sig og blive skæve så den kan trække falsk luft (jeg har en lille teori om at det er fordi de sidder underop, så kombinationen af varme og tyngdekraft får dem til at blive barnlige) smiley

Så nu tænker jeg lidt på at forenkle det hele, ved bare at blænde de nederste af og så smide nogle ordentlige møghunde i, i toppen... MEN: kan det betale sig??

i min verden er det jo noget bedre med 8 agze dyser der giver en lille mængde hver, frem for 4 der bare plasker en stor stråle ind..

Så Spørgsmål 1: vil 4 store dyser give en ligeså god forbrænding som 8 små?

og spørgsmål 2: kan man koldt og kynisk køre knallerttricket og så bare bore dyserne lidt forsigtigt op? Større huller burde jo give mere benz, ved samme åbningstid og benzintryk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tvivl omkring dyser (4AGTE)
  • #1   30. dec 2010 Hvor mange hk laver den?

  • #2   30. dec 2010 Spørgsmål 1: Ja 4 store dyser er en lige så god løsning som 8 små - dog skal man mappe forfra og have mere styr på sit benzintryk.

    Spørgsmål 2: GLEM DET.

    Det mest optimale ville jo være hvis du kunne lave det nuværende system ordentligt - dvs dyserne passer til afstand til rail og manifold osv.


  • #4   30. dec 2010 4 store dyser bliver ikke godt
    de 8 er der jo for at fordele forbrænding i hele kammerat

    og nej du kan IKKE bore dem dem det giver ufattelig ringe forstøvning, har selv prøvet tricket med nogle gamle traktor dyser også i sådan en dyse tester smiley
    før boring ku de sagtens forstøve
    efter.. BAH! en stor tyk stråle


  • #6   30. dec 2010 du "kan" få svært ved tomgangen hvis du kører med 4 store dysser

  • #7   30. dec 2010 digweed
    ja men en diesel motor(eller benzin) kan ikke smiley

    købte en gammel traktor 99% rustfri, den ville bare ikke gå ordentligt.. æ' fik den billigt smiley

    efter at ha kontrolleret gløderørene var det første jeg gjorde, at tjekke dyserne.
    4 ud af 6 dyser gav en stor fed stråle. 6 nye dyser af 112kr stykket og den gik som ny smiley

    solgte den så igen til en veteransamler for ca 5 x gange så meget som jeg gav


  • #8   30. dec 2010 jesus! så nu kan man ikke køre med 4 store dyser?

    Det er da noget nær det mest latterlige jeg har hørt! selvfølgelig kan de forstøve rigeligt!

    Er du sikker på du har de rigtige pakninger imellem?
    der er såvidt jeg ved foreskel på dem fra 4age og 4agze. så hvis du har byttet lidt rundt kan det være problemet


  • #9   30. dec 2010 men lad os nu bare høre hvad den laver af effekt!

    vi snakker formentlig ikke om 1000cc dyser


  • #10   30. dec 2010 Jeg ved heller ikke hvad det er for noget %¤#@&= vrøvl...

  • #11   30. dec 2010 jeg har 550cc sidefeed dyser i min 4agte fra en supra tt og det er nær grænsen i mine øjne, så jeg er igang med at konventerer til 8 dyser istedet for 4 pga jeg kan få problemer med tomgang bla.

  • #12   30. dec 2010 self kan man, men siden der er lavet 8 fra fabrikken.. det er der jo nok en grund til..
    men ikke min bil der skal døve med dårlig tomgang og dårlig gang ved høje rpm


  • #13   30. dec 2010 Hvem har dog bildt dig det ind?

  • #14   30. dec 2010 Luften må være tynd i jylland!

  • #16   30. dec 2010 den laver 520-30hk... eller det vil sige, det gør den når jeg får lortet til at holde tæt...

    og umiddelbart vil jeg også mene at 8 små er bedre end 4 store (og langt billigere) jeg er bare så træt af, at jeg ikke kan få det tæt, selvom jeg har lavet det efter bogen... dvs. jeg har drejet 4 store "brikker" i Ø30 med præcis samme indstik til pakningerne, som der er i toppen. dem har jeg så svejst i manifolden så dyserne sidder i samme højde og vinkel når de er trykket i. netop for at det også skal kunne lukke tæt ved railet.. og alle pakninger er nye orig.

    jeg synes fandme det er barnligt at de så skal give mig sådan en hovedpine!!!



  • #17   30. dec 2010 det er sgu snart ligefør jeg overvejer at "støbe" det hele ind i kemisk metal fra manifold til rail smiley

  • #21   31. dec 2010 hehe.. det var præcis derfor jeg lavede min ordentligt.. jeg blev træt af at se alle de hovsa-løsninger med kemisk fusk smiley

    jeg har set din annonce og min er lavet på samme måde.. så jeg fatter ikke hvad problemet er...


  • #23   31. dec 2010 De 4agte med mest L/effekt i dk, kører med 8dyser.
    Min påstand er, efter have set en del rullefeltattester og været med til en del indkøringer af 4agte, er at den laver mere effekt ved samme ladetryk med 8 dyser, istedet for 4..

    Men har i nogle erfaring er eller målinger der modbeviser det, vil jeg da gerne se det...

    Kan jo være jeg tager fejl.


  • #24   31. dec 2010 Dog havde jeg nok ikke valgt 8 dyser på den manifold med 8 porte..

  • #25   1. jan 2011 det er det heller ikke.. det er en 4-portet smiley

Kommentér på:
tvivl omkring dyser (4AGTE)

Annonce